ایران هفتمین کشور بزرگ آلوده‌کننده هوا در جهان معرفی شد

آمارهای منتشرشده از سوی پروژه جهانی کربن نشان می‌دهد ایران با انتشار سالانه ۶۴۸ میلیون تن دی‌اکسید کربن به‌عنوان هفتمین کشور بزرگ آلوده‌کننده هوا در جهان شناخته شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، برآوردهای پروژه جهانی کربن نشان می‌دهد ایران سالانه ۶۴۸ میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن در هوا منتشر می‌کند و در رتبه هفتم جهان از این نظر قرار گرفته است.

آمارهای منتشرشده از سوی پروژه جهانی کربن نشان می‌دهد آمریکا سالانه ۵۴۱۴ میلیون تن دی‌اکسید کربن در هوا منتشر می‌کند.

چین بزرگترین کشور آلوده کننده هوا شناخته شده است. میزان انتشار دی‌اکسید کربن در هوا توسط چین حدود دو برابر آمریکا یعنی ۱۰۳۵۷ میلیون تن در سال برآورد شده است.

هند با انتشار ۲۲۷۴ میلیون تن دی‌اکسید کربن در رتبه سومین کشور آلوده کننده هوا، روسیه با ۱۶۱۷ میلیون تن در رتبه چهارم، ژاپن با تولید ۱۲۳۷ میلیون تن در رتبه پنجم، و آلمان با تولید ۷۹۸ میلیون تن در رتبه ششم از این نظر قرار گرفته‌اند.

در حالی که کشورهایی مثل چین، آمریکا و ژاپن عمدتاً به‌دلیل فعالیت‌های صنعتی باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا می‌شوند ایران به‌دلیل مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی در منازل و همچنین پرت گاز در میادین نفت و گاز در جایگاه هفتم جهان از نظر انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا قرار گرفته است.

پس از ایران، عربستان با انتشار سالانه ۶۰۱ میلیون تن دی‌اکسید کربن در جهان به‌عنوان هشتمین کشور آلوده کننده هوا، کره جنوبی با ۵۹۲ میلیون تن در رتبه نهم و کانادا با ۵۵۷ میلیون تن در رتبه دهم از این نظر قرار گرفته‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.