تحصن یوسف عمادی در محل افسرنگهبانی در اعتراض به عدم اجرای «اصل تفکیک جرائم»

یوسف عمادی، هنرمند زندانی، روز یکشنبه ۲۱ خردادماه در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم و انتقال وی از بند ۳۵۰ به بند هشت زندان اوین، مقابل افسرنگهبانی اقدام به تحصن اعتراضی کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۱ خردادماه، یوسف عمادی که به تازگی از بند ۳۵۰ به بند هشت اوین منتقل شده، در صحبت با رئیس اندرزگاه به این انتقال و عدم اجرای اصل تفکیک جرائم اعتراض کرده؛ این اعتراض با رفتار توهین‌آمیز رئیس اندرزگاه مواجه و سپس به تحصن چندساعته این هنرمند زندانی در محل افسرنگهبانی منجر شده است.

یوسف عمادی روز یکشنبه ۱۴ خردادماه، به دستور مسئولین به بند هشت این زندان انتقال یافت.

این انتقال به دنبال تحصن و اعتراض این هنرمند زندانی به همراه آرش صادقی، در یازدهم خرداد برای رسیدگی به وضعیت اسماعیل عبدی، فعال صنفی که در آن زمان در اعتصاب غذا به سر می‌برد، رخ داد.

گفتنی است، هم‌اکنون تعداد زیادی از زندانیان سیاسی-عقیدتی برخلاف اصل تفکیک جرائم در بند هشت زندان اوین و در کنار مجرمین غیرسیاسی و بعضاً خطرناک نگهداری می‌شوند.

تعدادی از زندانیان قدیمی بند هشت اوین را «بدترین بند و تبعیدگاه زندانیان سیاسی» توصیف کرده‌اند.

یوسف عمادی، موزیسین، در مهرماه سال ۱۳۹۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از دوران بازجویی با قید وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان آزاد گشت.

این هنرمند در دادگاه به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «توهین به مقدسات» به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گشته و از دی‌ماه سال جاری در زندان اوین تحمل حبس می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.