دومین تجمع شبانه دانشجویان دختر دانشگاه اهواز و وعده‌های استاندار خوزستان

دانشجویان دختر خوابگاه معصومه دانشگاه چمران اهواز، دومین شب اعتراض خود را پشت سر گذاردند. پس از اعتراض شب اول، مسئولان تعدادی پنکه میان دانشجویان توزیع کردند و گفتند برای ۲۰۰ نفر محل اسکان دیگری درنظر گرفته شده اما دانشجویان حاضر به ترک خوابگاه‌ نشدند. استاندار خوزستان می‌گوید «تمام امکانات استان» را برای حل مشکل دانشجویان بسیج خواهد کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خبر ناکارایی سیستم سرمایشی خوابگاه‌ معصومه در هوای ۵۰ درجه اهواز انعکاس گسترده‌ای یافت. در فضای مجازی هشتگ “دانشجوپزی” ترند شد.

تعداد دانشجویان مستقر در خوابگاه حدود ۷۰۰ نفر است و  اعلام این که حدود ۲۰۰ محل اسکان موقت برای دانشجویان در محل خارج از خوابگاه در نظر گرفته شده است، مورد استقبال دانشجویان قرار نگرفت. تنها ۲ تا ۳ دانشجو از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند.

روز پنجشنبه مسئولان بعنوان راه حل تعدادی پنکه میان دانشجویان مستقر در خوابگاه توزیع کردند.

رادیو زمانه در گزارشی نوشت: پنجشنبه شب دانشجویان مجددا مقابل خوابگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه که صبح پنجشنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود سیستم سرمایشی معیوب خوابگاه را نمی‌توان قبل از پایان انتخابات خاموش و اصلاح کرد، در برنامه خبر ۲۰:۳۰ صدا و سیمای جمهوری اسلامی به توجیه مشکلات دانشجویان پرداخت.

دانشجویان از این سخنان او خشمگین شده و در تجمع اعتراضی خود شعار می‌دادند: ۲۰:۳۰باور نکن، رییس ما دروغ گفت!

رضا کریمی دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه چمران اهواز در واکنش به سخنان رئیس دانشگاه دربرنامه ۲۰:۳۰ صدا و سیما حرفهای او را دروغ‌هایی خواند که «برای ادامه به روند گذشته» اظهار شده‌اند. کریمی نوشته است مشکل خوابگاه معصومه بارها با مسئولان دانشگاه در میان گذاشته شده بود.

دانشجویان بارها مسئولان را در جریان عدم کارایی سیستم سرمایشی خوابگاه گذاشته و خواهان اصلاح آن شده بودند اما توجهی به خواست آنان نشده بود.

افزایش دمای هوا و مصادف شدن آن با فصل امتحانات اعتراض دانشجویان به بی‌توجهی مسئولان را برانگیخت. آن‌ها چهارشنبه شب مقابل خوابگاه تجمع اعتراضی برپا کردند. حراست درها را به روی دانشجویانی که داخل ساختمان مانده بودند بست تا مانع از خروج و پیوستن آنان به تظاهرکنندگان شود.

غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان در پی اعتراضات دانشجویان به رسانه‌های داخل ایران گفت از «تمام امکانات استان» برای حل مشکل دانشجویان استفاده خواهد کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.