احضار لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی، برای اجرای حکم حبس

روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰، لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی دانشجویی و زندانی سابق سیاسی، طی ابلاغیه‌ای برای اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، لیلا حسین‌زاده پیش از این توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

لیلا حسین‌‌زاده اولین بار در جریان اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در اسفندماه همان سال به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به مجموعا ۶ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در مرحله تجدید نظر به ۴۲ماه حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور تبدیل شد.

لیلا حسین‌زاده که از مردادماه ۱۳۹۸ برای اجرای محکومیت خود بازداشت و پس از ۱۰روز نگهداری در یکی از خانه‌های امن اطلاعات سپاه، به زندان اوین منتقل شده بود، در اسفندماه همان سال به‌دلیل عدم تحمل کیفر از زندان آزاد شد.

گفتنی است لیلا حسین زاده اخیرا در آذرماه سال جاری در شهر شیراز بازداشت و حدود یک‌ماه بعد با تودیع وثیقه یک‌میلیارد و پانصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.