بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجائی‌شهر، در واکنش به کشته‌شدن بکتاش آبتین

جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجائی‌شهر کرج، در واکنش به کشته‌شدن بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران صادر کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بکتاش آبتین که چندی پیش در زندان به بیماری کرونا مبتلا شده بود روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰، به دنبال کارشکنی و تعلل مسئولان قضائی در انتقال وی به بیمارستان، به دلیل تاخیر در شروع درمان،‌ جان خود را از دست داد.

در قسمتی از بیانیه زندانیان سیاسی زندان رجائی‌شهر آمده «بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران، جان خود را در راه آزادی بیان فدا کرد تا شاهدی بر خودکامگی حاکمان، سلطه بازجوها و بی‌کفایتی مقامات قضایی جمهوری اسلامی باشد».

متن کامل این بیانیه را می‌توانید در ادامه بخوانید:

«ملت بزرگ ایران

بار دیگر لوکوموتیو قتل‌های زنجیره‌ای، در ایستگاه اوین، یکی دیگر از نویسندگان را در بند و  زنجیر به کام مرگ کشانید تا به جای آوردن اوجب واجبات را رکورد بزند.

آری، در مسیر مبارزه با سانسور، اجبار و جهالت هزینه جبران‌ناپذیر دیگری بر جامعه دگراندیش و آزادی‌خواه وارد آمد. بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران، جان خود را در راه آزادی بیان فدا کرد تا شاهدی بر خودکامگی حاکمان، سلطه بازجوها و بی‌کفایتی مقامات قضایی جمهوری اسلامی باشد.

جرم آبتین گفتن و نوشتن بود و گناهش پرسش و روشنگری؛ حبس دلسوزانی چون او، آن هم در شرایط همه گیری کرونا، چه مبنایی جز بی‌خردی مسئولین و ترس حاکمان از سرمایه‌های این مرز و بوم دارد.

ما زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان آن عزیز بزرگوار، جمهوری اسلامی را مسئول مرگ او می‌دانیم و باورمندیم که تنها با حضور مسئولانه در کارزارهای دادخواهی و به چالش کشیدن حاکمیت در رابطه با جنایاتی از این دست می‌توان مانع از تکرار چنین فجایعی شد.

اسامی امضاء کنندگان:

سعید اقبالی، مطلب احمدیان، احد برزگر، ایرج حاتمی، حمزه سواری، حسن صادقی، پیروز منصوری، عبدالرسول مرتضوی، علی موسی نژاد فرکوش، مهدی مسکین‌نواز، فرهاد میثمی و نصرالله لشنی.

دادخواه باشید و دادخواهی کنید»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.