بحران بی‌آبی و ترکیدگی لوله‌های آب در گنبد دلگان/ بی‌توجهی مدیران به بحران آب

در حالی که اکثر روستاهای شهرستان دلگان از عطش بی‌آبی می‌سوزند، ترکیدن لوله انتقال آب گنبد علوی در سایه بی‌توجهی مسئولان، نارضایتی اهالی این منطقه را به همراه داشته است.

به گزارش تانگار حقوق بشر در ایران به نقل از دلگان پرس، در حالی که بحران کم آبی سراسر کشور را فرا گرفته و همه مسئولان داخلی نسبت به کاهش سفره های زیر زمینی بارها و بارها هشدار داده اند اما در در گوشه و کنار برخی از روستاهای شهرستان دلگان این نعمت گرانقدر و نایاب به آسانی به هدر می رود و گویی برخی در خواب فرو روفته و خیال بیدار شدن ندارند.

موضوع کمبود آب در شهرستان دلگان امروزه به عنوان یکی از چالش های جدی است که زندگی محرومان است منطقه را تهدید می کند با این وجود به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه و به علت فرسودگی لوله در گنبد علوی دلگان آب آشامیدنی این محله در حال هدر رفتن است و این در حالی است که برخی از زنان روستا در این گرمای سوزان از صدها متر آن طرفتر  آب آشامیدنی خود را از موتور پمپ های کشاورزی با دبه می آورند.

روزی نیست که در برنامه‌های تلویزیونی رسانه ملی به امر اصلاح مصرف آب اختصاص پیدا نکند،اما متاسفانه به دلیل شکستگی و به لطف بی ‌توجهی مسئولان آب و فاضلاب شهر دلگان شاهد هدرروی  آب شرب و آن هم در فصلی که با کمبود شدید آب مواجه می باشیم شاهد هدر رفت  آب آن هم به  مقدار زیاد باشیم.

محمد قنبری یکی از اهالی گنید علوی دلگان در گفت وگو با خبرنگار دلگان پرس با گلایه از این وضع با بیان اینکه قطعی آب و ترکیدگی خطوط اصلی امسال امانمان را بریده است، اظهار کرد : ساکنان گنبد علوی کم و بیش از کمبود و قطعی مکرر آب گلایه دارند؛ گلایه هایی که گاه و بیگاه به گوش مسئولاند نیزز می رسد و راحت از کنار آن عبور می کنند.

قنبری با اشاره به هدر رفت آب به علت ترکیدگی و پوسیدگی لوله ها افزود: این امری غیر قابل پذیرش در دنیایی است که در آن علوم و فنون به سرعت پیشرفت می کند.

وی در ادامه از بی‌توجهی مسئولان به این منطقه بسیار گلایه‌ کرد و گفت: متاسفانه حرف ما روستائیان را انگار کسی نمی‌شنود و کمتر کسی به ما توجه می‌کند.

محمد قنبری با اشاره به اینکه در حالی که آب بر اثر ترکیدگی و پوسیدگی لوله ها به هدر می رود، اضافه کرد: این در حالی است که برخی از ساکنین این روستا از داشتن آب لوله‌کشی محروم هستند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک چند روز است که آب به هدر می رود، خاطرنشان کرد: اما علی رغم پیگیری های مردم و دهیاری، مسئولین مربوطه اقدام عملی انجام نداده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.