مسئولین زندان کرمانشاه: «برای تعمیر سیستم آب زندان، زندانیان باید پول پرداخت کنند»

مسئولین زندان دیزل آباد کرمانشاه برای رفع مشکل سیستم آب این زندان از زندانیان درخواست هزینه کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در حالی که سرویس‌های بهداشتی زندان دیزل آباد کرمانشاه با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، اما مسئولین این زندان پس از ماه‌ها اعتراض زندانیان، جهت تعمیر از زندانیان درخواست هزینه کرده‌اند. مسئولین این زندان از هر زندانی درخواست پنج هزار تومان کرده‌اند.

در هر کدام از بندهای زندان نامبرده، چهار توالت و سه حمام وجود دارد که در هر بند از ۸ تا ده اتاق تشکیل شده است و در هر اتاق نزدیک به ۱۰ تن زندانی می‌باشند.

جمعیت این زندان حدوداً ۶۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. یکی از شاهدان عینی در مورد وضعیت تغذیه این زندان گفته بود: «وضعیت غذای این زندان افتضاح است. غذا کم و فاقد ارزش غذایی است و اگر ملاقات و خانواده نداشته باشید دچار سوءتغذیه خواهید شد. صبحانه یک مربا و یک کره، روز بعد یک تخم مرغ و یک نان، روز بعد پنجاه گزم پنیر. بعضی وقت‌ها هم صبحانه پنیر می‌دهند و هم شام.»

زندانی دیگری که از بیماری پوستی رنج می‌برد در مورد وضعیت بهداشت و رسیدگی پزشکی خاطرنشان کرد: «اکثر زندانیان مریض هستند، شپش در زندان پر است و بیماری‌های پوستی واگیردار بیداد می‌کند. اگر شانس داشته باشیم در هرماه تنها یک‌بار نوبت دکتر به ما می‌رسد و در همان یک‌بار تعدادی دارویی ساده تجویز می‌شود و در صورت عدم درمان اقدام دیگری صورت نمی‌گیرد.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.