تهران؛ تایید حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی کشور

مرد کفاشی در تهران، که به اتهام قتل، با حکم قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده بود پس از تأیید حکم در شعبه ۴۷ دیوانعالی کشور، در یک قدمی طناب دار قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایران، در تاریخ یکم خرداد سال ۹۱، مردی در تماس تلفنی با پلیس از وقوع قتل در خانه‌اش خبر داد.
همزمان با حضور مأموران و بازپرس کشیک جنایی در محل قتل، مرد صاحب‌خانه «مصطفی» – ۳۸ ساله – که کفاش بود به پلیس گفت: «چند ماهی بود که یکی از اتاق‌های خانه‌ام را به زن و مرد جوانی اجاره داده بودم.»
ساعتی قبل سر و صدای این زن و شوهر را شنیدم که وقتی وارد اتاقشان شدم جسد پسر جوانی را کف اتاق دیدم. زن و شوهر او را کشته و فرار کرده بودند.

درحالی که مصطفی تنها مظنون پرونده بود پلیس توانست زن و شوهر موردنظر را نیز دستگیر کند و بدین‌ترتیب پرده از راز جنایت برداشته شد. مرد جوان در بازجویی اظهار داشت: «پسری که در اتاق ما کشته شد نامزد دخترم پریسا بود، اما او وقتی از دخترمان شنید که از سوی صاحبخانه مورد تعرض قرار گرفته است، عصبانی شد و در جریان درگیری با مرد کفاش به قتل رسید.»

بدین‌ترتیب عامل جنایت تحت بازجویی قرار گرفت و سرانجام به قتل، اعتراف کرد. وی سپس در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده و با حضور قاضی توکلی – مستشار دادگاه – محاکمه شد.

قضات دادگاه هشتم کیفری متهم به قتل را به قصاص محکوم کردند. این حکم مورد تأیید قضات شعبه ۴۷ دیوانعالی کشور قرار گرفت و بدین‌ترتیب متهم به قتل در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.