گزارشی از وضعیت قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محروم از حق مرخصی در زندان مرکزی ارومیه

قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محکوم به ۲۰ سال حبس، در دوازدهمین سال حبس، محروم از حق مرخصی در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، قادر محمدزاده، زندانی سیاسی که از سال ۱۳۸۴ در زندان به سر می برد، در دوازدهمین سال از دوران حبس خود، از حق هر گونه مرخصی محروم است.

محرومیت این زندانی سیاسی از حق مرخصی، به دلیل اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» که در پرونده او درج گردیده صورت گرفته این در حالی است که صدور چنین حکمی، با تکیه بر اعترافات تحت شکنجه این زندانی صادر شده است.

قادر محمدزاده که در سال ۱۳۸۴ بازداشت شد ابتدا در دادگاه بدوی و با اتهام «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با احزاب کردی» به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر، حکم او به ۲۰ سال حبس تقلیل پیدا کرد.

علاوه بر اتهامات مذکور، قادر محمد زاده در بهار سال ۱۳۹۰ نیز در شرایطی که دوران حبس خود را سپری می کرد، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به سه ماه حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی که در پی صدور حکم، به زندان مرکزی ارومیه، منتقل شده است؛ از آن زمان، بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند ۴ این زندان و در بین زندانیان با جرایم قتل نگهداری می شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.