ممانعت از اعزام محمدامین عبداللهی به بیمارستان

مسئولین زندان بیرجند، از اعزام محمدامین عبداللهی زندانی سیاسی محبوس در این زندان، که از بیماری‌های متعدد جسمی رنج می‌برد، به بیمارستان ممانعت به عمل می‌آورند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد امین عبداللهی در دوازدهمین سال از دوران حبس خود از بیماری آپاندیسم، چشم و ناراحتی در مهره گردن رنج می‌برد، اما مسئولین زندان بیرجند از اعزام این زندانی سیاسی به مراکز درمانی خارج از زندان خودداری می‌نمایند.

این زندانی سیاسی، که هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم، در بند ۱۰۳ زندان بیرجند نگهداری می‌شود، بارها جهت درمان به بهداری این زندان مراجعه نموده است ولی به دلیل نبود امکانات پزشکی و حضور پزشکان متخصص کار درمان او تنها با یک مسکن معمولی صورت گرفته است.

یک منبع آگاه به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «در آذرماه سال گذشته این زندانی سه هفته به مرخصی اعزام شد اما به دلیل عدم تمدید مرخصی ایشان، معالجه ایشان ناتمام ماند و مجدداً به زندان بازگرداندە شد. از آبان‌ماه سال گذشته این زندانی چندین بار درخواست مرخصی کرده است ولی هر بار به بهانه‌های مختلف با درخواست او از سوی مسئولین زندان و دادگاه مخالف شده است.»

این منبع در ادامه افزود، «آقای عبدالهی پیشتر در زندان طبس بود، وی مهرماه سال ۹۴ در جهت اعتراض به توقف اعزام به مرخصی‌اش، عدم موافقت با آزادی مشروط و درخواست انتقال به زندانی نزدیک به محل سکونت خانواده‌اش در زندان طبس اقدام به اعتصاب غذا نمودە بود. مسئولین زندان در دومین روز اعتصاب غذا در روز ۶ مهرماه او را از زندان طبس به قرنطینه‌ی زندان مرکزی بیرجند تبعید کرده و این زندانی سیاسی نیز تا چهل روز به اعتصاب خویش ادامه داد تا اینکه بعد از قول مساعدت مسئولین زندان برای موافقت با خواستەهایش، این زندانی سیاسی به اعتصاب غذای خویش پایان داده بود. وی به مدت بیش از دو ماه در سلولهای انفرادی و عمومی قرنطینه‌ی زندان بیرجند در شرایط اسفناک نگهداری شد و بعداً به بند عمومی داخل زندان منتقل شد.»

محمد امین عبدالهی در پاییز سال ۸۴ در حالی که ۱۷ سال سن داشت در شهر بوکان به همراه قادرمحمدزاده بازداشت شد. بعد از چند ماه نگهداری در سلولهای انفرادی بازداشتگاههای اداره‌ی اطلاعات در شهرهای مهاباد و ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند و بعد از ۱۵ ماه از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه دادگاهی شدند و به همین اتهام محمد امین عبداللهی به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد.

وی در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ با پرونده‌سازی جدید اداره اطلاعات ارومیه، به اتهام به ارتباط با رسانه‌های خارجی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب به ۶ ماه حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی در بهار سال ۹۲ از زندان مرکزی ارومیه به زندان طبس تبعید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.