مطالبات مزدی ۳۰ ماهه بعضی کارگران استان قزوین

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران به تنگ آمده‌اند و پیگیری‌ها و اعتراض‌های آنان به جایی نرسیده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، داوود محمدی گفت: کارگران به تنگ آمده‌اند و پیگیری‌ها و اعتراض‌های آنان به جایی نرسیده است. برخی کارگران استان قزوین ۳۰ ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و کارگران دیگری هم بین دو تا کمتر از ۳۰ ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ریاست مجلس و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق مکاتبه، رایزنی و راه‌های ممکن درخواست کرده‌ام با تشکیل کارگروه مستقل، به درد کارگران رسیدگی کنند.

محمدی برگزاری جلسات صِرف را در این زمینه بی‌نتیجه دانست و بیان کرد: دادن وعده، صدور دستورات، خرید زمان و امثال آن مشکل کارگران را حل نمی‌کند و حل آن نیازمند تعریف یک کارگروه پیگیر است که مستقلا وظیفه بررسی و یافتن راهکار برای اجرایی کردن راهکارها را بر عهده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید تا زمان رسیدن به نتیجه و حل مشکلات قشر زحمتکش کارگر، موضوع به صورت جدی دنبال شود؛ چرا که در صورت اتخاذ نشدن و به اجرا درنیامدن این راهکارها، مردم و کارگران استان، مسئولان را عاجز از حل مشکلات می‌دانند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قزوین یک استان و قطب صنعتی است که بیش از ۳ هزار واحد صنعتی دارد و در سال‌های اخیر و در پی تحریم‌های ظالمانه، بسیاری از این واحدها دچار مشکل شده‌اند.

محمدی اضافه کرد: تأمین حقوق بر حق قشر نجیب کارگر در واقع حمایت از تولید و صنعت است و باید جزو اولویت‌های مسئولان امر باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.