عدم توانایی بانک های خراسان شمالی برای کمک مالی به کشاورزان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اظهارات مسوولان بانکی گفت: بانک های استان منابع کافی برای تزریق اعتبار تسهیلاتی به بخش کشاورزی را ندارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز جمعه، علی بهنام فر گفت: پایین بودن میزان منابع بانک های استان از مشکلات بانکی بخش کشاورزی استان خراسان شمالی است.

وی افزود: به گفته مسوولان بانکی میزان مصارف بانک های ما در استان بیش از میزان منابع است و به همین لحاظ بانک ها نمی توانند پاسخگوی نیاز باشند.

بهنام فر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی در حوزه بانک ها در زمینه ارزیابی املاک است گفت: بانک ها به ندرت و بعضا هیچ گاه نظر کارشناسان رسمی دادگستری در ارزیابی املاک را قبول ندارند و در ارزیابی املاک کارشناسان خود را به کار می گیرند.
وی افزود: این در حالی است که قانونگذار اجازه داده است تا در ارزیابی املاک کشاورزی از توان فنی کارشناسان رسمی دادگستری استفاده شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این سخت گیری بانک ها محدودیت هایی را در تامین منابع طرح های بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

 

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.