استان تهران؛ تایید حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی ایران

حکم اعدام مردی که متهم به قتل همسرش بود از سوی دیوان عالی ایران تایید شد، این حکم پیش‌تر از سوی شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شده بود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رکنا، هشتم شهریور ۹۱ پیکر بی جان یک زن جوان به نام زهرا به بیمارستانی در پاکدشت منتقل شد.همسر این زن به نام نعمت مدعی بود زهرا خودکشی کرده است.

پلیس به پرس و جو پرداخت و به اختلاف های دنباله دار این زوج پی برد. وقتی همسایه ها گفتند بارها صدای درگیری این زوج را شنیده اند نعمت ۲۹ساله بازداشت شد اما خودش را بی گناه خواند.این مرد اما در تمام مراحل بازجویی ها قتل را انکارکرد و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

خواهر قربانی گفت: «خواهرم و شوهرش مدام با هم درگیر بودند.خواهرم حتی جای چند بریدگی روی بدنش را به من نشان داده بود که می گفت نعمت او را با چاقو زده است.همسایه های خواهرم هم همگی می گویند که زهرا را بارها با صورت کبود در خیابان دیده بودند. اختلاف های خواهرم وشوهرش زیاد بود اما زهرا به خاطر دخترش حاضر به طلاق نمی شد. نعمت خواهرم را کشته و حالا قصد دارد با دروغ گویی از قصاص فرار کند.»

سپس دختر۸ساله قربانی روبه روی هیات قضایی ایستاد و در حالی که اشک می ریخت گفت: «من از پدرم می ترسم و از او متنفرم چون مادرم را مقابل چشمان من کشت. آخرین بار وقتی آنها با هم درگیر شدند پدرم مادرم را هل داد و به آشپزخانه رفت. او با کارد اشپزخانه به شکم مادرم زد.»

سپس متهم به دفاع پرداخت و گفت: «دخترم ۴ساله بود که مادرش را از دست داد. او در این چهار سال با خانواده مادری اش زندگی می کند و تحت تاثیر حرف های انها قرار گرفته و این صحبت ها را مطرح می کند. باور کنید من همسرم را نکشتم.»

وی ادامه داد: «من به خاطر مشکلات شغلی ام ناچار شده بوم سند ماشینم را به نام برادرم بزنم. وقتی همسرم متوجه این ماجرا شد شروع به دعوا کرد اما من برای خاتمه دادن به ماجرا به اتاقم رفتم و خوابیدم. وقتی بیدار شدم همسرم در آشپزخانه مشغول خرد کردن گوشت برای غذا بود. او بار دیگر دعوا را شروع کرد و یکباره با چاقو به شکمش زد.»

در پایان آن جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده نعمت را به قصاص محکوم کرد. حکم صادره در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و دیروز مهر تایید خورد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.