سیامک میرزایی به اعتصاب غذای خود پایان داد

سیامک میرزایی، فعال مدنی، امروز شنبه ۲۷ خرداد ۹۶ در هجدهمین روز اعتصاب غذای خود پس از تکمیل نواقص پرونده و تعیین وقت جلسه تجدیدنظر، خواسته‌هایی که برای تحقق آن دست به اعتصاب غذا زده بود، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سیامک میرزایی، فعال مدنی اهل آذربایجان و محبوس در بند هشت زندان اوین، که از روز ۲۷ خردادماه  ۹۶ در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر در روند رسیدگی به پرونده‌اش و نیز ناقص‌بودن پرونده برای برگزاری دادگاه تجدید نظر اقدام به اعتصاب غذا کرده بود، امروز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۹۶ با تحقق خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

محمدرضا فقیهی، وکیل سیامک میرزایی، امروز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه در تماسی تلفنی با مسئولان دادگاه تجدیدنظر باخبر شد که تمام نواقص پرونده موکلش از دادگاه بدوی به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده و جلسه تجدید نظر روز شنبه ۱۷ تیرماه در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برای تنظیم جلسه دادرسی مجدد و بررسی امکان تعدیل در وثیقه برگزار می‌شود.

این زندانی سیاسی پیش‌تر در روز جمعه ۲۶ خردادماه با انتشار نامه‌ای سرگشاده گفته بود که در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده‌اش از روز شنبه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

سیامک میرزایی همچنین در نامه خود گفته بود که پس از گذشت ۱۲ ماه از بازداشت همچنان به‌صورت بلاتکلیف به سر می‌برد.

تارنگار حقوق بشر در ایران پیش‌تر در گزارشی خبر داده بود که این زندانی سیاسی با کاهش وزن و افت شدید فشار خون، در وضعیت نامساعدی قرار دارد.

در آخرین مراجعه آقای میرزایی به بهداری، فشار خون او شش روی هشت اعلام شده و وزن او در طی این مدت یازده کیلوگرم کاهش یافته بود.

پیش‌تر پرونده این زندانی محبوس در بند هشت زندان اوین به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده بود اما جلسه تجدید نظر او دو بار به بهانه‌های عدم‌حضور قاضی پرونده، عدم وجود دادنامه صادره از دادگاه بدوی، نبودن مستندات لازم اعم از کیفرخواست، نبودن نامه اعتراضی وکیل این زندانی و آخرین دفاعیه بازپرسی و دادگاه بدوی، به تعویق افتاده و اعلام شده بود تا زمان این تکمیل این نواقص دادگاهی برگزار نمی‌شود.

سیامک میرزایی فعال مدنی، ۲۳ تیرماه ۹۵ در پارس‌آباد مغان بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد. او سرانجام در دادگاه انقلاب بهارستان به ریاست قاضی حسنی به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به طبس محکوم شده است.

سیامک میرزایی که پیش از این نیز سابقه بازداشت دارد، تاکنون مقالات متعددی در خصوص قومیت‌های ایرانی در رسانه‌ها منتشر کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.