صدور حکم قطع دست برای یک متهم به سرقت

شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران، به ریاست قاضی حسین اصغرزاده، برای یک سارق، حکم قطع دست صادر کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از همشهری، سارقی سابقه دار بنام احسان، به حکم شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران، به ریاست قاضی حسین اصغرزاده، قرار شد، دستش قطع شود.

احسان در آخرین دزدی که انجام داد به خانه قاضی پرونده اش دستبرد زده بود که توسط دوربین مخفی خانه قاضی شناسایی شد.

او در بازجویی‌ها به ارتکاب سرقت با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد که در ادامه معلوم شد همدست او مدتی قبل در کرمانشاه بازداشت‌شده و در زندان به سر می‌برد. با دستگیری احسان، وی دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد، متهم گفت:

من و همدستم پیک موتوری بودیم و ازآنجاکه هردوی ما سابقه‌دار بودیم نقشه سرقت کشیدیم. پس از مدتی من دستگیر شدم که قاضی پرونده‌ام به من تخفیف داد و مرا به زندان محکوم کرد. بااین‌حال زمانی که در زندان بودم، مرخصی گرفتم و دوباره سرقت‌هایم را شروع کردم. آخرین خانه‌ای هم که به آن دستبرد زدم، خانه قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده‌ام بود و او با دیدن چهره‌ام در دوربین مداربسته مرا شناسایی کرد. بعد از اعترافات این مرد، هیأت قضایی وارد شور شد و مردم جوان را به قطع دست محکوم کرد. پرونده همدست وی نیز در کرمانشاه تحت رسیدگی است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.