تعطیلی کارخانه روغن نباتی ناز اصفهان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: کارخانه روغن نباتی ناز به دلیل آلودگی زیست محیطی تعطیل است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، مهران شنتیایی افزود: هم‌اکنون مجموعه روغن نباتی ناز برای انبارداری و مقدار بسیار محدودی تولید استفاده می‌شود و فقط ۲۳ نفر در این کارخانه فعالیت دارند و به‌واسطه این تعطیلی تعداد زیادی کارگر از کار بیکار شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تولید این کارخانه متوقف شده است، گفت: با توجه به شکایت و اعتراض مردمی درسنوات گذشته در خصوص مزاحمت زیست محیطی شرکت روغن نباتی ناز و انتشار بوی نامطبوع در هوای شهر، این شرکت سابقه دراز مدتی در ایجاد آلودگی زیست محیطی داشته است.

شنتیایی افزود: شهریور سال ۱۳۹۳ وضعیت زیست‌محیطی این کارخانه به مراجع قضایی گزارش و با پیگیری‌های مستمر و پایش شبانه‌روزی و مساعدت و پیگیری مراجع قضایی بخش‌های آلاینده این واحد با تعهد رسمی مسئولان کارخانه تعطیل و در ادامه خطوط تولید واحد به‌تدریج به کارخانه روغن نباتی گل‌بهار واقع در فاصله ۱۰ کیلومتری میمه منتقل شد.
وی گفت: در شرایط کنونی فقط روزانه حدود ۲۵ تن روغن گیاهی از کارخانه گل‌بهار به منظور صمغ گیری و بی‌رنگ سازی به شرکت روغن نباتی ناز واقع در خیابان امام خمینی، انتقال می‌یابد و با تانکر برای بسته‌بندی به شرکت گل‌بهار منتقل می‌شود که همین بخش هم باید به‌طور کامل تعطیل شود.
به نوشته پایگاه اینترنتی واحد تولیدی روغن نباتی ناز این واحد صنعتی در سال ۱۳۳۷ راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۴۱ با تولید روزانه ۵ تن روغن نباتی هیدروژنه به بهره‌برداری رسید.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.