٩٩ ضربه شلاق و ١٨٠ روز کار اجباری در اماکن عمومی بخاطر رابطه پنهانی

یک قاضی، پسر نوجوانی را که به همدستی دوستانش متهم است با دختری رابطه پنهانی داشته،به ١٨٠ روز کار اجباری در اماکن عمومی، و دوستانش را به، ٩٩ ضربه شلاق، محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شرق، فروردین‌ماه سال گذشته دختری به مأموران پلیس مراجعه کرد و مدعی ‌شد از سوی چهار پسر مورد تعرض قرار گرفته‌ است.

این دختر در توضیح شکایت خود گفت: به ترمینال جنوب رفته ‌بودم تا دوستم را که از سفر برگشته بود، سوار ماشین کنم و به خانه‌اش در شرق تهران ببرم. منتظر دوستم بودم که پسر جوانی بی‌هوا سوار ماشینم شد. او از من خواست حرکت کنم و وقتی دید مقاومت می‌کنم، تهدیدم کرد؛ من هم مجبور شدم حرکت کنم. سه موتور پشت‌ سر ما حرکت می‌کردند که از دوستان مرد جوان بودند. آنها من را به جایی خارج از شهر بردند و مورد تعرض قرار دادند و بعد هم تهدیدم کردند و گفتند اگر شکایت کنم دوباره کار خود را تکرار می‌کنند.

پلیس طی تحقیقات و بازجویی ها انجام شده، چهار پسر را در این رابطه دستگیر میکند و به دادگاه اعزام میکند.

یکی از متهمان که پسری ١٧ساله ‌بود، گفت: ما اصلا با این دختر رابطه‌ای نداشتیم و حداقل اینکه من ندیدم دوستانم با او رابطه داشته‌ باشند و خودم هم کاری نکردم؛ ما فقط آتش روشن کردیم و حشیش کشیدیم و خوش‌گذرانی کردیم؛ بعد هم حدود ساعت شش صبح بود که به یک کله‌پزی رفتیم و صبحانه خوردیم و هرکسی به دنبال کار خودش رفت. اگر واقعا قرار بود که ما او را مورد آزار قرار دهیم، لزومی نداشت که شماره تماسمان را به او بدهیم. اگر ما چنین جرمی انجام داده ‌بودیم، خودمان را از این دختر مخفی می‌کردیم اما او شماره تماس همه ما را داشت و دوباره قرار گذاشت.

سه متهم دیگر هم اعلام کردند رابطه‌ای با این دختر نداشته‌اند و آنچه او ادعا کرده، دروغ است.

با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه مدارک کافی برای تأیید ادعای دختر جوان وجود نداشت، چهار پسر جوان را در اتهام رابطه نامشروع مجرم شناختند. با توجه به اینکه سه نفر از متهمان بالای ١٨ سال بودند، از سوی قضات به ٩٩ ضربه شلاق محکوم شدند و یکی از آنها که زیر ١٨ سال بود با توجه به شرایط سنی‌اش به ١٨٠ روز کار اجباری در اماکن عمومی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.