کارخانه‌های لبنی قم در آستانه ورشکستگی

مسئول انجمن صنفی لبنیات قم گفت: کارخانه‌های لبنیاتی فعال در استان قم به دلیل مشکلات عدیده در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، امروز، جواد مرادی، مسئول انجمن صنفی لبنیات قم، اظهار کرد: تنها دو مورد از کارخانه‌های تولید مواد لبنی، سر پا مانده و مابقی تعطیل و یا در آستانه ورشکستگی هستند.

مسئول انجمن صنفی لبنیات استان قم ادامه داد: کاهش تقاضا و عدم توجه دولت به مشکلات کارخانه‌های تولید کننده مواد لبنی باعث شده تا این مراکز با مشکلات عدیده مواجه شوند و صنعت شیر و لبنیات با مشکلات عمده مواجه باشد.

مرادی که مدیرعامل کارخانه شیر ژال هم است در ادامه ابراز داشت: متأسفانه هزینه‌های سنگین برق و گاز هم باعث شده تا هزینه‌های تولید افزایش یابد و این در حالی بود که مقرر شده بود با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، بخش تولید تقویت شود و در عمل چنین اقدامی صورت نگرفت.

وی گفت: متأسفانه کارخانه من هم شاید طی دو ماهه آینده ورشکست شود و من در حال حاضر سه ماه است که حقوق کارگرانم را پرداخت نکرده‌ام و به سختی توانسته‌ام این واحد تولیدی را سرپا نگهدارم.

وی تأکید کرد: زمانی تولید استان قم ماهیانه ۴۳۰ تن شیر بود که این رقم طی سال‌های اخیر با توجه به کاهش دام‌های مولد به ماهانه ۱۳۰ تن رسیده و این رقم روز به روز کاهش می‌یابد و احتمالا زمانی می‌رسد که دیگر تولید شیر وجود نداشته باشد.

وی در هر حال ادامه روند کنونی را در ‌نهایت موجب توقف کلیه تولیدات لبنی در استان دانست و گفت: اگر همین دو کارخانه سرپا مانده هم چنان مورد اقبال مسئولان قرار نگیرند به زودی از چرخه تولید خارج می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.