تجمع ۵۰۰ نفری کارگران نی شکر هفت تپه به همراه خانواده هایشان

صبح امروز کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه به همراه خانواد‌هایشان در اعتراض به آنچه بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه به پرداخت مطالبات مزدی خود می‌خواندند در محوطه و مقابل درب وردی مجتمع تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز، دوم مردادماه ۹۶، کارگران شاغل معترض مجتمع نی شکر هفت تپه همراه با خانواده‌هیشان با تجمع در مقابل درب ورودی ومحوطه کارخانه خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

تعداد تجمع کنندگان که در اصل کارگران رسمی و روز مزدی شاغل بخش صنعت و کشاورزی این مجتمع هستند تا نزدیک به ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود.

آنها مدعی هستند که بابت دستمزد بهمن و اسفند سال ۹۴ و دوماه مزد معوقه سال جاری به همراه پاداش و بهربرداری سال‌های ۹۴ و ۹۵ طلبکارند.

دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

 همچنین کارگران روز مزدی نیز خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته و دو ماه از سال جاری به همراه ۸ ماه حق بن معوقه مربوط به سال ۹۵ هستند.

به گفته کارگران همچنین بیش از یکسال است که مالکیت مجتمع نی شکر هفت تپه پرداخت برخی مزایای عرفی وقانونی کارگران را همانند سبد کالای ماه رمضان وحق لباس کار وغیره .. را کم ویا متوقف کرده است.

طبق اظهارات معترضین حدود ۲۰۰نفر از کارگران بازنشسته این واحد که از اسفند ماه سال ۹۵ تا هم اکنون بازنشسته شده‌اند؛ هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را علارغم وعده کارفرما دریافت کند.

در عین حال معرضین که خواستار یکسان سازی حقوق ومزایای خود هستند می‌گویند اگر کارفرمای خصوصی توانایی پرداخت مطالبات معوقه کارگران شاغل و بازنشسته مجتمع را ندارد مجددا این واحد بزرگ تولیدی وکشاورزی را به دولت عودت دهد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.