شلیک گاز اشک‌آور از سوی مأموران انتظامی جهت متفرق کردن کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه

کارگران نیشکر هفت‌تپه که روز جاری با مسدود کردن جاده اندیمشک-اهواز خواهان رسیدگی مسئولین به خواسته‌هایشان بودند، پس از بازگشت به کارخانه، با شلیک گاز اشک‌آور از سوی مأموران نیروی انتظامی مواجه شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه، امروز ۳ مردادماه، نیز در مقابل کارخانه  ادامه داشت؛ در پی بی‌توجهی مسئولان کارخانه به خواسته‌های آنان، این کارگران علیرغم گرمای شدید هوا، مسیر ده کیلومتری شرکت تا جاده اندیمشک-اهواز را طی کرده و از ساعت نه صبح اقدام به بستن این جاده کردند. 

کارگران دو ساعت بعد به انسداد جاده پایان داده و به محل شرکت بازگشته‌اند.

در پی بازگشت کارگران به کارخانه، سخنان سیامک نصیری افشار، قائم مقام کارخانه به درگیری لفظی میان کارگران و او انجامیده است.

قائم مقام کارخانه محل را ترک کرده و نیروی انتظامی برای متفرق کردن کارگران گاز اشک‌آور شلیک کرده است.

در اثر درگیر شدن کارگران با نیروی انتظامی شیشه‌های چند اتومبیل خرد شده‌اند.

در پی این درگیری، قائم‌مقام این کارخانه به شورای تأمین شهر احضار شده است.

کارگران حدود ساعت ۱۳ به وقت محلی به اجتماع خود پایان داده‌اند و شورای تأمین شهر قائم مقام کارخانه را احضار کرده است.

رادیو زمانه در این خصوص نوشته است؛ از اوایل سال ۹۵ که کارخانه نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی واگذار شده کارگران با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

کارگران نیشکر هفت تپه سه ماه است دستمزد نگرفته‌اند، پاداش سال‌های ۹۴ و ۹۵، بن کارگری و سایر ملحقات مزد و حق بیمه، مطالبات صنفی کارگران نیشکر هفت تپه هستند.

آن‌ها به امنیتی کردن فضای شرکت از جمله نصب دوربین برای کنترل کارگران و استقرار نیروی انتظامی در کارخانه معترض‌اند. همچنین خواستار یکسان‌سازی حقوق و مزایای خود و پس گرفتن شرکت از بخش خصوصی‌اند.

کارگران روز یکشنبه اول مرداد به همراه خانواده‌هایشان مقابل کارخانه تجمع کردند و روز دوشنبه دوم مرداد جاده منتهی به هفت تپه را مسدود کردند.

نصیری افشار که امروز به شورای تأمین شهر احضار شده است، روز یکشنبه در واکنش به اعتراضات اخیر کارگران گفته بود وضع کارگران نیشکر هفت‌تپه هنوز از سایر شرکت‌ها بهتر است.

به گفته او، شرکت هنوز پس از واگذاری به سوددهی نرسیده است.

کارگران اعلام کرده‌اند قصد دارند روز چهارشنبه هم به اعتراضات خود ادامه دهند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.