مرگ روزانه ۶ معتاد تزریقی

رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی گفت: قرار نیست کوپن تریاک به معتادان داده شود بلکه باید نظارت و پیشگیری را قوی‌تر کنیم چراکه هم اکنون در توزیع متادون و ترامادول نظارت درستی نداریم و روزانه ۶ معتاد تزریقی در کشور می‌میرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری فارس، فرید براتی، رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی اظهار کرد: به جرأت می‌توان گفت که در خصوص درمان معتادان تشکیلات مهم و منسجمی تا به حال در کشور وجود نداشته و این موضوع را در بحث توزیع ترامادول از سطح داروخانه‌ها نیز می بینیم که نظارت قوی وجود ندارد. در متادون نیز وضعیت همین است.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با اشاره به اینکه نگران بحث پیشگیری در این موضوع هستیم، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر یک از مشتقات تریاک که متادون است را مطرح می‌کنند که البته در تأمین آن اکنون مشکلی نیست و حتی بیش ازآنچه نیاز است وجود دارد ۵۰ هزار نفر هم شربت تریاک می‌گیرند.

وی گفت: روزانه ۶ نفر از معتادان تزریقی می‌میرند به همین دلیل طرحی داریم که از دو سال پیش آن را مطرح کردم و آن ایجاد اتاق امن تزریق بوده جایی که سرنگ استریل به معتادان تزریقی داده می‌شود و آنجا کمک پرستار و کمک بهیار وجود دارد این معتادان مواد را می‌آورند و آنجا مصرف می‌کنند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.