تجمع ۱۰۰ نفری کارگران روغن نباتی پارس قو مقابل شرکت نهان گل/ضبط اموال کارخانه پارس قو توسط بانک ملت

امروز دوشنبه، ۹ مرداد، حدود ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، از ساعت ۱۱ صبح مقابل شرکت نهال گل مالک کارخانه تجمع کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حدود ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو، از صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از ساعت ۱۱ صبح مقابل شرکت نهال گل مالک کارخانه تجمع کرده‌اند.

برخی از کارگران حاضر در تجمع، گفتند: دستمزد، اردیبهشت، خرداد، تیر ۹۶ و بخشی از دستمزد بهمن ماه سال ۹۵ آنها پرداخت نشده است.

تعداد کل کارگران کارخانه روغن قو بیش از ۱۵۰ نفر است. آنها با بیان اینکه کارفرما مطالبات سال ۹۵ را تقریبا به صورت کامل پرداخت کرده است، افزودند: همچنین مشکلاتی درخصوص تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی وجود داشت که با پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی این مشکل برطرف شد.

در همین رابطه «گلرخ آذرمی» کارفرمای کارخانه پارس قو، گفت: که هم‌اکنون دستمزدها اردیبهشت، خرداد، تیر ۹۶ کارگران به اضافه بخشی از دستمزد بهمن ماه آنان پرداخت نشده است که البته نگرانی کارگران در این خصوص قابل درک است اما باید توجه داشت که اموال کارخانه پارس قو توسط بانک ملت ضبط شده است.

وی افزود: این در حالی است که بارها از بانک ملت خواسته‌ایم که بخشی از اموال را آزاد کند تا بتوانیم با فروش آنها مطالبات کارگران را پرداخت کنیم اما این خواسته ما اجابت نشده است.

آذرمی در ادامه با بیان اینکه کارخانه پارس پس از خصوصی شدن تمامی بدهی‌های مالک قبلی را پرداخت کرده است، افزود: مالک گذشته کارخانه ۱۴ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشت که تمامی آنها را پرداخت کردیم و حالا هیچ بدهی به سازمان تامین اجتماعی نداریم.

کارفرمای کارخانه پارس قو، افزود: این در حالی است که پس از ایجاد بحران در تولید و به تبع آن پرداخت نشدن مطالبات کارگران بارها در جلسات استانداری، فرمانداری و شورای تامین استان تهران حضور یافته و پاسخگوی مشکلات ایجاد شده بودم.

آذرمی با بیان اینکه در این مدت سازمان تامین اجتماعی و اداره کل کار استان تهران بیشترین همراهی ها را با کارخانه پارس قو داشته‌اند، تصریح کرد: تعدادی از کارگران باید با استفاده از ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع بازنشسته شوند که در حال رسیدگی به آن هستیم.

کارفرمای کارخانه پارس قو در پایان افزود: هم‌اکنون هزینه های سر بار تولید سر به فلک می‌کشد و بسیاری از کارخانه گریبانگیر این مشکل هستند و هیچکسی هم در این رابطه پاسخگو نیست. از این رو در کنار توجه به مشکلات کارگران باید دغدغه‌های تولیدکنندگان را هم دریافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.