سه زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در رجایی شهر تهدید به اجرای حکم شدند

سه زندانی عقیدتی که به‌تازگی در پی انتقال به سالن ده زندان رجایی شهر ممنوع‌الملاقات شدند، پس از اعتراض به این شرایط از سوی مسئولان تهدید به اعدام شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، لقمان مرادی، زانیار مرادی و هوشنگ رضایی، سه زندانی محکوم به اعدام و از جمله زندانیان منتقل شده به سالن ده زندان رجایی شهر، روز گذشته نسبت به محرومیت خود از حق ملاقات اعتراض کردند؛ مسئولین زندان در واکنش به این اعتراض‌ها به آنان در خصوص اجرای زودهنگام حکمشان هشدار دادند.

گفتنی است، طی روزهای اخیر، ۵۳ زندانی سیاسی و عقیدتی از سالن ۱۲ زندان رجایی شهر به سالن ده این زندان انتقال یافتند؛ سالن ده زندان رجایی‌شهر بر خلاف آئین‌نامه زندان‌ها، مجهز به چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود است.

در پی این انتقال، روز گذشته نیز به دستور دادستانی تمامی قرارهای ملاقات این زندانیان لغو شد که اعتراض زندانیان را در پی داشت.

لقمان مرادی به همراه زانیار مرادی در ۱۱ مردادماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر مریوان بازداشت شدند. این دو زندانی سیاسی به مدت ۹ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج، برای اخذ اعترافات «تحت‌فشار و شکنجه شدید روحی و جسمی» قرار گرفتند. این دو زندانی پس از نزدیک به ۶ ماه به زندان مرکزی سنندج و از آنجا به بند ۲۰۹ منتقل شدند. زانیار و لقمان مرادی اول دی‌ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به اتهام محاربه از طریق عضویت در یک گروه معاند و قتل فرزند امام‌جمعه مریوان به اعدام در ملأعام محکوم شدند و این حکم ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.

هوشنگ رضایی، اهل شهر نهاوند، در تاریخ ۲۹ خرداد ۱٣٨۹، در شهر تهران توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی پس از نزدیک به ۱۸ ماه بازجویی و شکنجه در بند ۲۰۹ در اویل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ به زندان رجایی شهر انتقال یافت.

شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، وی را به اتهام محاربه از طریق عضویت در «کومله» به اعدام محکوم کرد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.