لغو کنسرت حامد زمانی در مشهد

شب گذشته از اجرای کنسرت حامد زمانی، خواننده موسیقی پاپ، در شهر مشهد جلوگیری شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کنسرت حامد زمانی قرار بود شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ مرداد در جشن امام رضا در شهر مشهد برگزار شود اما از اجرای آن جلوگیری شد.

حامد زمانی به ایسنا گفته است که این ممانعت در حالی صورت گرفته که تمام هماهنگی‌های قبلی انجام شده بود اما مسئولان «بدون عذرخواهی و هیچ توضیحی» به جلوگیری از این کنسرت بر آمدند.

او اضافه کرده است: «اجرا برای ما با یک کیبورد غیرممکن بود. حتی اعضای گروه من به احترام نام امام رضا حاضر بودند، در اتاقک‌هایی که کسی دید نداشت، ساز بزنند تا اجرا برگزار شود، ولی متأسفانه موافقت نشد».

پیش از لغو این کنسرت نیز روز ششم مرداد کنسرت شهرام و حافظ ناظری در قوچان به دستور دادستان این شهر لغو شده بود.

پس از لغو این کنسرت، نزدیک به ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه موسیقی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، از وزارت ارشاد خواستند با عوامل لغو کنسرت‌ها به عنوان «عاملان اخلال در قانون و نظم عمومی» برخورد کند.

در مشهد اما از یک سال پیش با اجرای کنسرت‌های مختلف مخالفت می‌شود.

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، یکی از مخالفان سرسخت برگزاری کنسرت در این شهر است که در پی مخالفت‌های یک سال اخیر او، در چند شهر دیگر از جمله قم نیز مراجع دینی شیعه با برگزاری کنسرت مخالفت کرده‌اند.

علم‌الهدی در خردادماه سال جاری گفته بود: «ایجاد کنسرت و نوازندگی عمومی و جمعی در هر نقطه‌ای از کشور اگر هنجارشکن باشد نه تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور است اما در مشهد قطعاً حرمت‌شکنی نسبت به امام رضا است.»

 

Post source : رادیوفردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.