انتقال امرالله منوچهری و ضیاالله الهیان، شهروندان بهایی، به زندان کاشان

امرالله منوچهری و ضیالله الهیان، شهروندان بهایی، پس از اتمام دوران بازجویی، از زندان اصفهان به زندان کاشان منتقل شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این دو شهروند بهایی که در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۶، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شده بودند، پس از اتمام دوران بازجویی به زندان کاشان انتقال یافتند.

پیام نیوز در این خصوص نوشته است؛ امرالله منوچهری و ضیالله الهیان روز چهارشنبه هفته گذشته در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۳۹۶ به زندان کاشان منتقل شده اند و تاکنون از حق تماس و یا ملاقات با خانواده های خود را محروم بوده اند.

به گفته یک منبع آگاه «همچنان خبری از اتهام و چگونگی روند پرونده این دو شهروند بهایی ساکن کاشان در دست نیست و خانواده ها با وجود پیگیری بسیار نتوانسته اند دلیل بازداشت امرالله منوچهری و ضیالله الهیان را متوجه شوند.»

همچنین این منبع مطلع افزود که «بازپرس اصفهان به خانواده ها گفته است که پرونده بسته شده و ختم روند پرونده را امضا کرده ام اما دادستان کاشان تاکنون پاسخگویی خانواده زندانیان نبوده و به آنها گفته اند که منتظر بمانید تا به شما اطلاع بدهیم روند پرونده چگونه پیش می رود.»

پس از ۲۶ روز از بازداشت این دو شهروند بهایی همچنان اتهام و دلیل بازداشت آنان از سوی دستگاه امنیتی وزارت اطلاعات مشخص و ابلاغ نشده است.

در سال‌های گذشته نیز گزارش‌های زیادی درباره ممنوعیت تحصیل در دانشگاه، بازداشت‌، پلمپ مغازه‌ها و تخریب قبرستان‌های بهاییان منتشر شده است.

در همین زمینه عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، اسفندماه سال گذشته در نخستین گزارش خود گفته بود که «وضعیت اقلیت‌های رسمی و غیر رسمی دینی در ایران همچنان به شدت نگران‌کننده است.»

جمهوری اسلامی آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ارشد حکومت بارها علیه آن سخنانی گفته‌اند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.