بازداشت رضا شهابی در پی مراجعه به زندان رجایی‌شهر

رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به زندان رجایی‌شهر بازگردانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این فعال کارگری صبح امروز هجدهم مرداد با اصرار دادستانی به زندان رجایی شهر بازگردانده شده است.

او که به دلیل جراحات ناشی از خشونت نیروهای امنیتی هنگام بازداشت و همچنین بازجویی‌های طولانی و طاقت‌فرسا از ناحیه گردن و کمر آسیب جدی دیده بود، در دو مرحله تحت عمل جراحی قرار گرفت و با تایید پزشکی قانونی و قراردادن وثیقه دویست میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد.

این فعال کارگری بیش از یک سال است که از سوی دادستانی تهدید می‌شود که در صورت عدم بازگشت به زندان، ملک وثیقه‌گذار ضبط خواهد شد. اخیرا هم دستور ضبط ملک صادر شده بود. اصرار دادستانی در شرایطی بود که پزشکی قانونی با مرخصی پزشکی باقیمانده حبس ایشان موافقت کرده بود.

این کارگر زندانی عصر روز هفدهم مرداد برای معرفی خود به زندان رجایی‌شهر مراجعه کرده بود اما مسئولان زندان از پذیرش وی سر باز زدند و به او گفتند نامه آزادی‌اش در پرونده است و برای تحویل وسایل و معرفی خود مجددا فردا صبح اقدام کند.

صبح امروز هجدهم مرداد رضا شهابی به همراه همسرش و یکی از اعضای سندیکا به زندان رجایی‌شهر مراجعه کرد اما مسئولان او،‌ که نامه آزادی‌اش به تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ را در پرونده رویت کرده بود، را به بهانه غیبت در سال ۱۳۹۳ راهی بند قرنطینه کردند و این فعال کارگری به زندان بازگشت.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اولین تشکل مستقل کارگری ایران بعد از حدود ۲۷سال و از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تشکل‌های کارگری حال حاضر ایران است و اعضای آن در نتیجه اعتراضات صنفی بارها دستگیر و زندانی شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.