آبرسانی به ۳۳۰ روستای یزد با تانکر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: در حال حاضر تنها ۶۷ روستا در استان یزد از آب انتقالی استفاده می‌کنند و مابقی روستاها دسترسی به آن ندارند و ۳۳۰روستا به وسیله تانکر آبرسانی می شود .

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از قدس، ظهر پنج شنبه، ۱۹ مردادماه ۹۶، محمد فاتحی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد، اظهارداشت: استان یزد در ۲۰سال گذشته با مشکل خشکسالی شدید مواجه بوده و منابع آبی بخصوص منابع آب روستایی در استان یزد افت شدیدی را در این سالها داشته است.

 وی افزود: بیشترین برداشت آب شرب روستایی استان یزد از سفره‌های آبی زیرزمینی بوده و تنها ۶۷ روستا های در استان یزد از آب انتقالی استفاده می‌کنند و بقیه روستاها دسترسی به آب ندارند.

فاتحی تصریح کرد: از مسائلی که در زمینه تامین آب روستاها با آن روبه‌رو هستیم، بحث نوبت‌بندی آب در روستاهاست که الان آب‌رسانی به ۴۰۰ روستا در یزد به این وسیله انجام می‌شود و در روستاهایی که با جمعیت بالا روبرو هستند از جمله ده بالا و طزرجان، این نوبت بندی بیشتر به چشم می‌خورد و سعی شده به این وسیله کمبود آب مدیریت شود.

وی خاطر نشان ساخت: منابع آب بیشتر روستاهای استان یزد از طریق چشمه‌ها و قنات‌ها تامین شده و ۴۲۲ منبع آبی، ۳۳۳ حلقه چاه، ۱۵ دهانه چشمه و ۴۸ قنات تامین آب شرب روستایی استان یزد را بر عهده دارند.

مدیر عامل آبفار گفت: نیاز آبی در  روستاهای استان  یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه است و متاسفانه در حال حاضر تنها ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه در اختیار داریم و ۴۰۰ لیتر دیگر را با کمبود مواجه هستیم.

این مسئول ادامه داد: از یک هزار و ۲۰۰ روستا در استان یزد، ۷۰۰ روستا تحت پوشش این شرکت هستند  که بخش قابل توجهی از آب شرب مورد نیاز آنها توسط تانکر تامین می‌شود و با توجه به این کمبودی که در تامین آب شرب روستاها با آن روبرو هستیم، در حال حاضر آب‌رسانی به ۳۳۰ روستا به وسیله تانکر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: در حال حاضر کمبود آبی موجود در استان یزد به ویژه در بخش روستایی در حال تبدیل به بحران از تنش آبی شده و امید است با انتقال آب خلیج فارس و خط دوم انتقال روستاهایی که فاصله چندانی با این پروژه‌ها ندارند، از آب انتقالی بهره‌مند شوند. تا گوشه ای از مشکلات مرتفع گردد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.