یوسف عمادی به بند هفت زندان اوین منتقل شد

یوسف عمادی، هنرمند زندانی، پس از سه هفته نگهداری در انفرادی بند دو-الف و همچنین قرنطینه بند چهار زندان اوین، ساعاتی پیش به بند هفت این زندان انتقال یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یوسف عمادی که روز شنبه ۳۱ تیرماه از بند هشت زندان اوین خارج و به مدت سه هفته در بندهای دو-الف زندان اوین و قرنطینه بند چهار نگهداری شده بود، روز جاری ۲۱ مردادماه به سالن پنج بند هفت این زندان منتقل گشت.

شایان ذکر است؛ این هنرمند در بند، طی این سه هفته از حق تماس و ملاقات محروم شده بود.

یوسف عمادی روز شنبه ۳۱ تیرماه برای پیگیری انتقال سازش به داخل بند به دفتر افسرنگهبانی بند هشت مراجعه کرده بود و در پی درگیری با افسرنگهبان از بند هشت اوین به بند دو-الف انتقال یافت. وی پس از مدتی به قرنطینه بند چهار زندان اوین منتقل و در شرایط بهداشتی و امکاناتی نامساعدی نگهداری شد.

این زندانی عقیدتی پیش‌تر در بند ۳۵۰ اوین به سر می برد و از روز یکشنبه ۱۴ خردادماه، برای مدت شش هفته در بند هشت محبوس بود؛ وی بارها در اعتراض به نگهداری‌اش در بند جرائم خطرناک دست به تحصن و اعتراض زد.

یوسف عمادی در مهرماه سال ۱۳۹۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از دوران بازجویی با قید وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان آزاد گشت.

این هنرمند در دادگاه به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «توهین به مقدسات» به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گشته و از دی‌ماه سال جاری در زندان اوین تحمل حبس می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.