هنگامه شهیدی بار دیگر دست به «اعتصاب غذای خشک» زد

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، از ۲۵ مردادماه در بند ۲۴۱ زندان اوین اعلام اعتصاب غذای خشک کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار که از اسفندماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، در اعتراض به کارشکنی مسئولان در روند پرونده‌اش و امتناع از آزادی وی، از روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده است.

وکیل هنگامه شهیدی در هفته گذشته از کارشکنی مسئولان در روند تودیع وثیقه خبر داد و گفت: «برای خانم شهیدی قرار وثیقه صادر شده بود، وثیقه کارشناسی شد و تقریباً کارهای توقیف آن تمام شد اما در نهایت گفتند صبر کنید.»

این روزنامه‌نگار زندانی پیش‌ازاین نیز در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود در اعتصاب غذا به سر برده است و با توجه به عوارض ناشی از آن، اعتصاب مجدد وضعیت سلامت وی را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

گفتنی است، هنگامه شهیدی طی این مدت دچار عفونت پیشرفته در ناحیه کلیه شده به‌طوری که این عفونت به معده و سایر قسمت‌های بدن او نیز سرایت کرده است و نیاز مبرم به بستری شدن در بیمارستان و رسیدگی‌های ویژه پزشکی دارد.

هنگامه شهیدی در ۱۹ اسفندماه ۹۵ بازداشت و زندان اوین منتقل شد.

شایان ذکر است، پرونده هنگامه شهیدی در شعبه دوم دادسرای رسانه است و مسئولین قضایی در مراجعه‌ی وکیل این روزنامه‌نگار به دادسرا اتهام وی را امنیتی عنوان کرده‌اند.

در ماه‌های گذشته گزارشگران بدون مرز (RSF) در بیانیه‌ای با اشاره به بازداشت هنگامه شهیدی و تعداد کثیری از روزنامه‌نگاران بار دیگر سرکوب و فشار بر روزنامه‌نگاران را محکوم و خواهان آزادی بدون قید و شرط همه روزنامه‌نگاران و شهروند خبرنگاران زندانی شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.