زن ۷۳ ساله قربانی اسیدپاشی در تهران

۲ مرد ناشناس درحالی‌که کلاه‌کاسکت به سر داشتند به پیرزنی در غرب تهران حمله کرده و او را مورد حمله اسیدپاشی قراردادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از همشهری، شامگاه ۲۴مردادماه، یک زن ۷۳ ساله، بنام فرنگیس، پس از خروج از مطب پزشک به سمت خانه‌اش در غرب تهران رفت که در یک کوچه خلوت هدف حمله اسیدپاشی ۲مرد قرار گرفت.

آنها کلاه کاسکت به سر داشتند و یکی از آنها ظرفی در دست داشت که محتویات آن را به روی پیرزن ریخت و هر دو سوار بر موتور گریختند. با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات آغاز شد تا اینکه دختر و پسر قربانی روز گذشته به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران رفتند و به طرح شکایت پرداختند.

دختر قربانی گفت: مادرم از ناحیه صورت، دست‌وپا دچار سوختگی شده و در بیمارستان بستری است. او اسیدپاش‌ها را نشناخته اما حدس می‌زنیم که کار مستأجر سابق مادرم باشد.

او ادامه داد: این تنها حادثه‌ای نیست که در چندماه اخیر برای ما رخ داده است. مدتی قبل به خانه مادرم دستبرد زده شد و ۵ میلیون تومان پول و مدارک به سرقت رفت. از سوی دیگر برای برادرم پاپوش درست کردند و با جاسازی موادمخدر در مغازه‌اش کاری کردند که وی مدتی به زندان افتاد. ما با تنها کسی که خصومت داریم مستأجر سابق مادرم است که وقتی در خانه او زندگی می‌کرد مدام با هم اختلاف داشتند. وقتی مادرم جوابش کرد تهدید کرد که بالاخره یک روز انتقامش را می‌گیرد. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان اسیدپاشی ادامه دارد. َ

پسر این زن به بازپرس مدیرروستا گفت: مستاجر قبلی‌مان با مادرم اختلاف داشت و چندبار او را تهدید کرده بود. یک‌بار وقتی به خانه آمدم، متوجه شدم شیرهای گاز باز است و آتشی در گوشه پارکینگ روشن شده است. سریع آتش را خاموش کرده و شیرهای گاز را بستم. دو بار هم در خیابان به من سوءقصد شد که جان سالم به در بردم.

همچنین پسر این زن اضافه کرد: مدتی است پیامک‌هایی تهدیدآمیز دریافت می‌کنم با این مضمون که مادرم ۵۰ میلیون تومان بدهکار است و باید این پول را پرداخت کنیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.