مصدومیت شدید کارگر ۳۵ ساله براثر سقوط در کانال پروژه حفاری شهر اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: کارگر ۳۵ ساله در پروژه حفاری خیابان حمزه اصفهانی در کانال سقوط کرد و بر اثر این حادثه دچار مصدومیت شدید شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه پیش از ظهر دیروز و رأس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه یک مورد سقوط کارگر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد، اظهار داشت: برای بررسی این ستاد فرماندهی اکیپ‌های عملیات امداد و نجات ایستگاه‌های چهار و پنج به همراه تجهیزات مربوطه و خودروی تخصصی نجات و جرثقیل به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در پروژه حفاری در خیابان حمزه اصفهانی اتفاق افتاده است، اضافه کرد: کارگری ۳۵ ساله در این حادثه براثر بی‌دقتی در بر داشتن دریچه کانال به داخل کانال سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آتش‌نشانان در آغاز عملیات امداد و نجات ایمن‌سازی محدوده چاه و کانال حفاری‌شده را در دستور کار قراردادند، ابراز داشت: با توجه به گل‌آلود بودن کف کانال حفاری‌شده از شدت ضربه مرگبار به مصدوم کاسته، اما با توجه به ارتفاع محل سقوط شخص از ناحیه کمر و پا دچار مصدومیت شدید شده بود و دسترسی جهت امداد و نجات و انتقال مصدوم را مشکل کرده بود.

وی بابیان اینکه در چنین حوادثی که به علت ضربه وارده به کمر و احتمال بروز حوادث ثانویه و قطع نخاع شدن مصدوم، از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است، گفت: آتش‌نشانان طی یک عملیات حساس و نفس‌گیر و با همراهی عوامل اورژانس ضمن قرار دادن آن برروی برانکارد مخصوص، مصدوم را به بالا انتقال دادند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.