تجمع ۲۰۰ نفری کارگران کشتی‌سازی بحرگستر هرمز بابت معوقاتشان

صبح امروز، جمعی از کارگران شاغل در شرکت کشتی‌سازی بحرگستر ندیم هرمز، در اعتراض به معوقات مزدی خود مقابل مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس در بندرعباس تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، دیروز و امروز، شنبه چهارم و یکشنبه پنجم شهریورماه، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت کشتی‌سازی بحر گستر ندیم هرمز ، مقابل محل کار خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران که از زیرمجموعه‌های مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس محسوب می‌شوند، در این گردهمایی صنفی خواستار معوقات مزدی خود شدند.

آنها می‌گویند: نزدیک به ۷۰۰ نفر هستیم که از طریق شرکت بحر گستر هرمز در پروژه‌های کشتی‌سازی در استان هرمزگان مشغول کاریم اما از اردیبهشت ماه تاکنون مطالبات مزدی خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌ایم.

این کارگران که خواهان وصول طلب مزدی خود هستند، می‌گویند در ادامه همین وضعیت طی ۱۰ روز گذشته کاری برای انجام دادن نداشته‌اند و با تصمیم کارفرما امروز دوباره فعالیت خودرا از سر گرفته‌اند.

به گفته آنها، بخش عمده‌ای از مشکلات مالی آنها ناشی از تاخیر در پرداخت صورت وضعیت‌های مالی است که همین مسئلع موجب از سر گیری اعتراضات آنها شده است.

آن‌ها می‌گویند در آخرین پیگیری‌های که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای تاکنون به ما داده نشده است.

مسئول روابط کار دفتر خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس که کارگاه کشتی‌سازی بحر‌گستر در این محدوده قرار دارد، گفت: کارگران این واحد صنعتی در دو روز گذشته بابت معوقات مزدی خود تجمع کرده‌اند.

وی افزود: در همین رابطه مسئولان مربوطه اداری و ستادی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در جریان مشکل کارگران بحرگستر هستند و بخاطر این، کمیسیون کارگری منطقه در جلسه اخیر خود مصوباتی را داشته است.

در این رابطه گفته می‌شود که علت مشکل پیش آمده عدم وصول مطالبات معوقه و ثبت نشدن سفارش جدید است.

براساس این اظهارات قرار است تا پایان هفته جاری دست‌کم بخشی از مطالبات معوقه کارگران معترض بحرگستر پرداخت شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.