مصرف روزانه بیش از «یک تُن» موادمخدر توسط معتادان تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، با اعلام آمار معتادان تهرانی، گفت: معتادان تهرانی روزانه بیش از «یک تُن» موادمخدر دود می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، با اشاره به تعداد معتادان تهران اظهار داشت: بر اساس شیوع شناسی جدیدی که انجام شده است، از میان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد سراسر کشور، جمعیت معتادان در استان تهران، حدود ٢ الی ٣ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در خصوص میزان مواد مخدر مصرفی توسط معتادان تهران نیز گفت: گرچه آمار دقیقی در خصوص میزان مصرف معتادان در استان تهران در دست نیست ولی به‌صورت میانگین اگر مصرف روزانه هر معتاد را یک تا ۲ گرم محاسبه کنیم، مصرف روزانه معتادان تهران مشخص می‌شود.

بر اساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، جمعیت معتادان تهران بین ۵۶۰ هزار تا ۸۴۰ هزار نفر است و این در حالی است که با استناد به گفته وی در خصوص میزان مصرف میانگین معتادان، روزانه بین یک تا ۱٫۵ تن مواد مخدر در تهران دود می‌شود.

لازم به یادآوری است که، پیشتر، «اسدالله هادی نژاد، معاون مقابله با عرضه و اموربین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفته بود :در هفت ماه نخست سال جاری حدود ۳۷۳ تن کشفیات داشته ایم و بیشتر این کشفیات تریاک بوده است و دلیل آن هم این است که ۹۰ درصد تولید تریاک است. به طور کل حدود پنج مواد بیشتر نیست که شامل تریاک، حشیش، هروئین، شیشه و مرفین است و در حال حاضر بررسی ها نشان می دهد که مصرف شیشه پایین است دلیل آن هم گران قیمت بودن آن است که حدودا کیلویی ۵۷ میلیون است. البته قیمت آن در برخی از استان ها متفاوت است.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.