زندگی ۲۰ درصد جمعیت شهر قم در بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم گفت: بافت فرسوده شهر قم یک هزار و ۸۰۰ هکتار می‌باشد که تاکنون بخشی از این مساحت مصوب نشده است و درمجموع ۲۰ درصد جمعیت قم در محدوده بافت فرسوده شهری زندگی می‌کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، علیرضا خاکی بابیان اینکه مجموع مساحت بافت فرسوده مصوب شهر قم در شورای عالی شهرسازی نزدیک به یک هزار و ۷۴ هکتار است، اظهار کرد: بافت تاریخی ۳۰۰ هکتاری شهر قم به‌صورت کامل در این منطقه (اطراف حرم حضرت معصومه) قرار دارد.
وی با اشاره به انجام مطالعات گوناگون در حوزه بافت‌های فرسوده شهر قم خاطرنشان کرد: بافت شهری در سه حوزه فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های مسئله دار بررسی شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها نزدیک به ۶۹۷ هزار تَن در چهار هزار و ۱۳۳ هکتار بافت مسئله دار شهر قم زندگی می‌کنند، گفت: برای اینکه بتوانیم در راستای ساماندهی این بافت‌ها برنامه‌های عملیاتی را دنبال کنیم، باید استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ملی را در دستور کار خود قرار دهیم.
خاکی افزود: «هرچند در حال حاضر، نسبت به گذشته اقدام‌های متفاوت‌تری در قم در حال انجام می‌باشد، اما اعتبارهایی که توسط استانداری و شهرداری برای ساماندهی بافت شهری قم در نظر گرفته شده است، باید افزایش یابد.»
«وی با تأکید بر اینکه یک دستگاه و نهاد دولتی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل ساماندهی بافت شهری قم را رفع کند، گفت:‌ شهرداری تلاش دارد تا هماهنگی لازم را در میان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای ملی و مجموعه‌های مردمی ایجاد کند تا بتواند در راستای هدف‌های موردنظر به نتیجه مطلوب برسد.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.