امام‌جمعه زهک: کارگران طرح ۴۶ هزار هکتار به بهانه عدم بودجه اخراج شدند

امام‌جمعه زهک گفت: کارگران طرح لوله را از کار اخراج کرده‌اند که بودجه نداریم، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اجرای این طرح در کجا هزینه شده؟ هنوز که این طرح به بهره‌برداری نرسیده است! مردم ما تا کی باید شاهد این وضعیت باشند که این منطقه محل آزمون‌وخطا باشد؟

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از عصر هامون، حسن خدری، امام‌جمعه زهک، با بیان اینکه، درگذشته در منطقه سیستان مبنای درآمدی مردم بر اساس دامپروری، کشاورزی و صید و صیادی بوده که همه اینها وابسته به آب بوده است، گفت: متأسفانه در دو دهه اخیر منطقه ما با کمبود جدی منابع آب مواجه بوده است، مردم غیور و ولایت مدار ما هم با همه این مشکلات ساخته‌اند و تحمل کردند، ولی بعد از دو دهه تا امروز مسئولین امر نتوانسته‌اند اتفاقی رقم بزنند که صنعت را به‌جای کشاورزی و دامپروری جایگزین کنند.

امام‌جمعه زهک گفت: بودجه‌های زیادی هم به منطقه آمده و وجود داشته ولی چیزی جز تأسف برای مردم ما نداشته است، چرا؟ چون کارهایی که انجام‌شده تخصصی، علمی و با برنامه‌ریزی درست نبوده است، آنچه که تاکنون در منطقه سیستان انجام شده بدون مطالعه بوده، مثل دیوار مرزی که خود جناب استاندار عنوان کرده‌اند طرح دیوار مرزی درست اجرا نشده، چاه نیمه چهارم را خود مسئولین امر اشاره کردند که غلط و اشتباه بوده، حالا هم نوبت به طرح انتقال آب به مزارع دشت سیستان رسیده، مردم سیستان تا کی باید هزینه ندانم کاری‌های برخی از مسئولین را بدهند؟
وی ادامه داد: «طرح انتقال آب به مزارع دشت سیستان امید مردم کشاورز این منطقه است، چرا بعد از اجرای این طرح حالا یادشان افتاده که فکری برای تأمین برق موتورخانه‌های پمپاژ آب از چاه نیمه‌ها نشده است؟ آیا این طرح هم مثل طرح‌های گذشته اجرا شده در منطقه سیستان بدون مهندسی درست در حال اجراست؟»
وی افزود: مجری طرح عنوان کرده که برای به بهره‌برداری این طرح نیاز به ۴۵ مگاوات برق هست، درحالی‌که کل برق مصرفی منطقه سیستان ۶۵ مگاوات است و ما در برخی از ایام سال با قطعی برق مواجه هستیم، کارگران طرح لوله را از کار اخراج کرده‌اند که بودجه نداریم، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اجرای این طرح در کجا هزینه شده؟ هنوز که این طرح به بهره‌برداری نرسیده است! مردم ما تا کی باید شاهد این وضعیت باشند که این منطقه محل آزمون‌وخطا باشد؟
ایشان با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر گفتند: روستاهای ما دارند خالی از سکنه می‌شوند، مسئولین باید فکر اساسی بکنند اگر راه دیگری برای مردم وجود داشته باشد مردم ولایت مدار ما به فکر مهاجرت نمی‌افتند،

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.