تجمع کارگران ارگ بم بابت معوقات مزدی

صبح امروز، شنبه ۱۵ مهر ماه، برخی کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم در مقابل ساختمان پایگاه میراث فرهنگی ارگ قدیم بم تجمع کردند و خواهان آن شدند که سه ماه مطالبات مزدی آنان پرداخت شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، امروز، شنبه ۱۵ مهرماه، تعدادی از کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم، در مقابل ساختمان پایگاه میراث فرهنگی ارگ قدیم بم تجمع کردند و خواهان آن هستند که سه ماه مطالبات مزدی آنان (تیر، مرداد و شهریور) پرداخت شود.

این کارگران با یادآوری وعده‌ای که هفته گذشته از زبان «فرهاد عزیزی» مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور برای پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای آنها اعلام شده بود، گفتند: با گذشت نزدیک به یک هفته هنوز این وعده، محقق نشده است.

آنها افزودند: درنتیجه طولانی‌تر شدن موعد دریافت مطالبات معوقه، هرروز برای امرار معاش خانواده‌هایمان بیشتر زیر بار قرض از اطرافیانمان می‌رویم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حق بیمه این کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده و در نتیجه برای خانواده‌های آنها تأمین نیازهای درمانی به یک مسئله تبدیل شده است.

«فرهاد عزیزی» مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور روز دهم مهرماه، از پرداخت همه معوقات این کارگران در چند روز آینده خبر داده بود.

طبق اظهارات وی قرار بود همه معوقات مزدی کارگران پروژه‌های ارگ بم، چغارزنبیل، شوشتر و چند پروژه دیگر به‌زودی یک‌جا پرداخت شود اما تا لحظه انتشار این خبر، علت تأخیر به وجود آمده معلوم نمیباشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.