محمد نظری علیرغم وخامت حال به رجایی شهر بازگردانده شد

محمد نظری، زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، روز گذشته علیرغم وضعیت وخیم جسمانی از بیمارستان به زندان رجایی شهر منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نظری که در حال حاضر در هشتاد و چهارمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد، روز گذشته ۲۷ مهرماه پس از یک روز بستری در بیمارستان امام خمینی به زندان رجایی شهر بازگردانده شد؛ این در حالی است که این زندانی سیاسی به دلیل اعتصاب غذای طولانی‌مدت در وضعیت وخیمی است و نیاز به رسیدگی تخصصی پزشکی دارد.

گفتنی است که روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه یکی از بازجویان وزارت اطلاعات در ملاقات با محمد نظری گفته است: «آیا کسی را به عنوان ضامن تنی (خانوادگی) دارد که ضمانتش را بکند تا آزادش کنند؟» محمد نظری به او گفته است: «من کسی را ندارم و اعضای خانواده‌ام فوت کرده‌اند.» بازجوی اطلاعات هم در پاسخ داده که «اگر کسی را نداری، ما نمی‌توانیم آزادت کنیم.»

بازجو همچنین از محمد نظری خواسته است که اعتصاب غذایش را بشکند و گفته است که «اعتصاب غذای تو هیچ تأثیری در وضعیت تو ندارد. تو می‌میری و دو سه روز سایت‌ها و رسانه‌ها درباره‌ات حرف می‌زنند و بعد هم تمام می‌شود. پس بهتر است اعتصابت را بشکنی. اما اگر اعتصابت را ادامه بدهی، می‌میری و آخرش هم هیچ!»

محمد نظری، زندانی سیاسی، ۲۴ سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان نگهداری می‌شود و با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش در مردادماه به اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر پیوست؛ اعتصاب وی تا به امروز به اعتصاب خود ادامه داده است.

محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذشده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است.

محمد نظری در مدت ۲۴ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.