مرگ کارگر ساختمانی در آمل بر اثر سقوط از ارتفاع

روز شنبه، ۲۹ مهرماه ۹۶، دو کارگر در دو حادثه جداگانه در آمل، از ساختمان نیمه‌تمام سقوط کردند.
ش

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ایرنا، جواد رمضانی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ آمل، گفت: نخستین حادثه صبح دیروز، دریکی از ساختمان‌های در حال ساخت در کوچه آفتاب ۲۶ واقع در بلوار امام خمینی، شهر آمل رخ داد که طی آن کارگر ۳۲ ساله‌ای در محل جانمایی آسانسور سقوط کرد و جان باخت.

وی گفت که با تماس شهروندان با مرکز پیام اورژانس آمل، عوامل این مرکز به محل حادثه اعزام و با پیکر بی‌جان این کارگر جوان روبه‌رو شدند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ آمل اضافه کرد: حادثه دیگر عصر شنبه در کوچه آفتاب ۶۴ در بلوار مدرس شهر آمل رخ داد و کارگر حدود ۴۰ ساله‌ای به علت بی‌احتیاطی و نبود دید کافی از طبقه سوم به طبقه دوم کانال آسانسور ساختمان در حال ساخت سقوط و از قسمت سر به‌شدت مصدوم شد که با تلاش عوامل اورژانس ۱۱۵ آمل نجات یافت.
وی ادامه داد: با توجه به نیمه‌کاره بودن ساختمان در حال ساخت و نداشتن پله، انتقال مصدوم به طبقه پائین با مشکل مواجه بود که بلافاصله پرسنل اورژانس ۱۱۵ آمل با همکاری مأموران سازمان آتش‌نشانی و به کارگیری نردبان بالابر، مصدوم را به پایین منتقل کردند و پس از اقدام‌های اولیه، به بیمارستان انتقال دادند.
رمضانی گفت که حال عمومی این کارگر ۴۰ ساله خوب است.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آمل، بی‌احتیاطی و رعایت نکردن برخی نکات ایمنی را از مهم‌ترین دلایل بروز حوادث این بخش اعلام کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.