بسته شدن سه‌راهی ورودی به مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد درپی اعتراض کارگران تاریر زرند

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به تجمع و راه‌بندان اعتراضی کارگران شرکت تاریر زرند گفت: جمعی از کارگران شرکت تاریر زرند به دلیل تعلیق از کار سه‌راهی ورودی به مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد را بسته‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، حبیب‌الله خنجری، فرماندار شهرستان زرند، با اشاره به اینکه شرکت تاریر یکی از پیمانکاران مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد از سال ۹۳ شروع به کار کرده است، اظهارداشت: این مجتمع در سال ۹۵ توسط میدکو اجاره شده که باعث اختلافات بین مجوعه میدکو و شرکت تاریر شده است.

وی بابیان اینکه اختلافات مالی بین شرکت تاریر و مجموعه میدکو وجود دارد که این اختلافات در حال بررسی است، افزود: نشست‌های متعددی تا الآن برای رفع این اختلافات برگزار شده که تا الآن نتیجه خوبی نداشته است.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه شرکت تاریر تا الان تأکید زیادی بر تعلیق نیروی کار خود داشته است، خاطرنشان کرد: با تعلیق نیروی کار شرکت تاریر زرند تا الان مخالفت شده است و در شورای تأمین زرند نیز مصوب شده که باید کارگرانی که در شرکت قبلی کار می‌کردند در حال حاضر هم در شرکت تاریر مشغول به کار باشند.

وی با اشاره به علت تجمع و راه‌بندان امروز، بیان کرد: در سه روز قبل شرکت تاریر اعلام کرده است که ۴۸ نفر از کارگران این شرکت تعلیق و از کار خود کنار گذاشته می‌شوند.

خنجری تصریح کرد: نشستی با حضور شرکت تاریر و مجموعه میدکو در تهران امروز برگزار می‌شود و تکلیف این مسئله روشن می‌شود که آیا قرارداد این کارگران تمدید می‌شود و فردا روز آخر قرارداد این کارگران است.

وی با بیان اینکه این کارگران قرارداد یک ماهه داشته‌اند و دلهره آنها از این بابت است که قرار داد آنها تمدید نشود، عنوان کرد: سه ماه حقوق این کارگران پرداخت نشده و قول مساعد برای پرداخت حقوق این کارگران داده شده است.

این کارگران چند روز پیش به دلیل پرداخت نشدن حقوق آنها در جلوی فرمانداری زرند تجمع کرده بودند و امروز نیز سه‌راهی ورودی به مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد و کارخانه‌های آن منطقه را با وجود صحبت‌های فرماندار با این کارگران بسته و تاکنون باز نکرده‌اند و منتظر خبر نشست تهران هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.