افزایش آمار کودک آزاری در نیمه اول امسال

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور از افزایش آمار کودک آزاری در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور، با اشاره به آخرین وضعیت کودک‌آزاری در کشور، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی میزان کودک‌آزاری در ۶ ماه سال ۹۶ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق آمارگرفته شده در سطح کشور در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ در حوزه کودک‌آزاری، تعداد تلفن‌های ثبت‌شده از طریق (خط ۱۲۳)، ۸ هزار ۴۷۸ تماس، خدمات سایر ۵ هزار ۶۷۲ مراجعه و مرکز مداخله در بحران یک هزار و ۱۹۳ بوده.

اسدبیگی در خصوص دلایل افزایش کودک‌آزاری توضیح داد: افزایش جمعیت، آشنایی مردم با مقوله کودک‌آزاری و همچنین فعال شدن سازمان‌های غیردولتی در حوزه کودک‌آزاری ازجمله دلایل این موضوع محسوب می‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی همانند حلقه‌ای به یکدیگر متصل هستند و همین امر باعث گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اسد بیگی در ادامه به آخرین وضعیت مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: «تا سال گذشته ۲۰۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعال بودند که در تاریخ ۲۸ شهریورماه امسال طی مراسمی و با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور همزمان ۱۵۰ مرکز به ظرفیت مراکز قبلی افزوده شد که البته در این زمینه همچنان منتظر تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مجلس هستیم.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.