صدور حکم هشت سال و نیم حبس برای افشین حسین پناهی در سنندج

دادگاه انقلاب سنندج برای افشین حسین پناهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «همکاری با یکی از احزاب کُردی» حکم هشت سال و نیم حبس صادر کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین حسین پناهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق برگزاری مراسم نوروز در روستای قورو چای دهگلان» و «همکاری با یکی از احزاب کُردی» از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب سنندج به ۸ سال و نیم حبس محکوم شده است.

یک منبع مطلع در گفتگو با شبکه حقوق بشر کُردستان اعلام کرد: «سوم آبانماه، جلسه‌ی دادگاهی افشین، احمد و زُبیر حسین پناهی در شعبه ۳ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی بدون حق داشتن وکیل تعینی برگزار گردید.»

به گفته‌ی وی: «زوبیر و احمد حسین پناهی از اتهامات مطرح شده علیه آنان تبرئه گشتند.»

رامین حسین پناهی، فعال سیاسی و از اعضای حزب کومله است که در تاریخ اول تیرماه توسط نیروهای سپاه پاسداران زخمی و بازداشت شد، سپس نیروهای سپاه به منزل پدری وی مراجعه کرده و اقدام به بازداشت چند تن از اعضای خانواده وی نمودند.

در روز ۱ تیرماه، افشین حسین پناهی، برادر رامین در منزل شخصی خود بازداشت شد. ۴ تیرماه نیز انور حسین پناهی، برادر دیگر رامین و ۵ تیرماه زبیر، احمد، عباس و کیوان حسین پناهی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی پس از دو روز از بازداشت انور حسین پناهی و انتقال او به تهران وی را به شرط عدم بازگشت به کردستان آزاد کردند، همچنین زبیر، احمد و کیوان حسین پناهی بطور موقت آزاد شدند.

طی روزهای ۴ و ۵ شهریورماه عباس حسین پناهی با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد و افشین حسین پناهی نیز از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

قابل ذکر است که افشین حسین پناهی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۰ طی پیگیری پرونده مرگ مشکوک برادرش اشرف حسین پناهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» یک سال را در زندان سپری کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.