تجمع کارگران «کیان کُرد» در مقابل این کارخانه

جمعی از کارگران کارخانه «کیان کُرد» در شهرستان ملایر استان همدان، صبح امروز در اعتراض به تعویق حقوق و سایر مطالبات صنفی‌ خود در مقابل این کارخانه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه «کیان کُرد» صبح امروز (۳۰ دی ماه) در اعتراض به ۶ ماه تأخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود؛ مقابل این کارخانه تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند؛ جدا از مطالبات مزدی، کارفرمای «کیان کُرد» به دلیل شرایط بد اقتصادی، عیدی سالهای ۹۵ و ۹۶ آن‌ها را نپرداخته است. همچنین پرداخت هزینه بازنشستگی تعدادی از کارگرانی که در آستانه بازنشستگی براساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند، از دیگر مطالبات کارگران عنوان شده است.

از قرار معلوم کارخانه «کیان کُرد» که یکی از شرکت‌های معتبر در تولید پارچه استخوان‌بندی تایر در کشور است که از سالهای قبل به دلیل کمبود نقدینگی در پرداخت مطالبات کارگران با مشکلاتی روبرو بوده است.

در این واحد صنعتی؛ حدود ۲۵۰ کارگر مشغول به‌کار هستند و از قرار معلوم تأخیر در پرداخت مطالبات مزدی، آنها را در شرایط بد معیشتی قرار داده است.

غلام کارگر (رئیس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان ملایر) با تأیید خبر تجمع اعتراضی کارگران کیان کرد، گفت: در حال حاضر در محل اعتراض کارگران کیان کرد هستم و از نزدیک پیگیر مطالبات آنها هستم.

رئیس اداره کار ملایر در ارائه توضیحات بیشتر، آن را به زمان دیگری موکول کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.