اسماعیل عبدی از حق مرخصی نوروزی محروم ماند

اسماعیل عبدی، فعال صنفی، نوروز امسال را در زندان اوین و به دور از خانواده به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی در پی کارشکنی مأموران امنیتی با صدور مرخصی برای اسماعیل عبدی مخالفت کرده است.

شمار دیگری از زندانیان سیاسی اوین از جمله عبدالفتاح سلطانی، یوسف عمادی و مختار اسدی نیز امسال در شرایط مشابه از حق مرخصی نوروزی محروم شدند.

اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران که سابقه بازداشت متعددی دارد، در آخرین مورد صبح روز پنجم مردادماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

اسماعیل عبدی، معلم ریاضیات، پس از آنکه این تشکل صنفی چند تجمع سراسری و مسالمت‌آمیز با هدف بیان خواسته‌های صنفی و همچنین درخواست آزادی چند معلم زندانی با عنوان «تجمع سکوت» برگزار کرد که با حضور پرتعداد معلمان در شهرهای مختلف ایران همراه شد، در ششم تیر ماه ۱۳۹۴ توسط دادستانی تهران احضار شد و پس از مراجعه به دادستانی در حالی بازداشت شد که یک هفته پیش از آن، هنگامی که قصد سفر به خارج از کشور برایی حضور در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان در کشور کانادا را داشت، ممنوع الخروج شده بود.

دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران پس از نزدیک به ۱۰ ماه بازداشت در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و ۲۵ اردیبهشت ۹۵ بعد از ۱۶ روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این فعال صنفی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اخلال درنظم عمومی و تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.