پیام تسلیت زندانیان سیاسی رجایی شهر خطاب به عبدالفتاح سلطانی

دوازده تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر در نامه‌ای خطاب به عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی، درگذشت هما سلطانی، فرزندش را تسلیت گفتند.

متن این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می آید:

«شرایط زندان و بعد از دست دادن عزیزان چیزیست که جگرسوزی و جانگدازی آن شاید برای زندانیان بسا بیشتر ملموس و قابل فهم باشد؛ هم از این رو ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت فقدان عزیز از دست رفته و جگر گوشه‌تان را به شما آقای عبدالفتاح سلطانی و خانم معصومه دهقان صمیمانه تسلیت گفته و خود را در غم شما شریک می‌دانیم.

تاخیر در این تسلیت را قطعا خودتان که در زندان هستید بهتر می‌دانید، در ملاقات قبل چهارشنبه تازه خبر را شنیدیم و اجبارا تنها در این ملاقات می‌توانستیم مراتب تاثر و تالممان را ابلاغ و برای شما و همه اعضای خانوادتان صبر و شکیبایی آرزو کنیم.

مجید اسدی، محمد امیرخیزی، پیام شکیبا، سعید شیرزاد، آرش صادقی، حسن صادقی، ابوالقاسم فولادوند، ابراهیم فیروزی، سعید ماسوری، زانیار مرادی، لقمان مرادی، محمدعلی منصوری

زندان رجایی شهر کرج – چهارشنبه ۲۴ مردادماه»

شب ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ هما سلطانی، فرزند ۲۷ ساله دختر عبدالفتاح سلطانی، در اثر ایست قلبی درگذشت.

این وکیل زندانی در پی درگذشت ناگهانی دخترش هما سلطانی به مرخصی اعزام شد.

عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ روز در زندان به سر برده است.

این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش و درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.

مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.