بازداشت برادر زهرا نویدپور؛ تهدید و فشار برای بازگشایی پرونده «قتل ناموسی»


نیروهای امنیتی برادر زهرا نویدپور را بازداشت کرده و او را تحت فشار قرار داده اند که قتل خواهرش را برعهده گیرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانواده زهرا نویدپور پس از مرگ این زن جوان و بازتاب گسترده خبر تجاوز سلمان خدادادی به وی، از سوی نیروهای امنیتی مورد تهدید و فشار قرار گرفته اند.

نیروهای امنیتی قصد دارند پرونده مرگ این زن جوان را قتل ناموسی بازتاب دهند و بدین منظور برادر وی را بازداشت کرده اند.

مادر و خواهر زهرا نوید پور نیز مدتی را در بازداشت گذرانده اند.

گفتنی است که دادستانی پیش از این موضوع قتل زهرا نویدپور را رد و دلیل مرگ او را «خودکشی» اعلام شده بود.

جسم بی‌جان زهرا نویدپور، زن جوانی که در دعوایی حقوقی از یکی از نمایندگان مجلس به دلیل تجاوز جنسی شکایت کرده بود، روز یکشنبه ۱۶ دی ماه ۹۷ در منزل مادرش در شهر ملکان در آذربایجان شرقی پیدا شد.

زهرا نویدپور با انتشار چند فایل صوتی و تصویری افشا کرده بود که در سال ۹۳ در پی درخواست استخدام از سوی سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.
او در خرداد ۹۷ به هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و سپس به دادگاه ملکان از خدادادی شکایت کرد اما این پیگیری قضایی از سوی مسئولان بی پاسخ ماند.

پس از مرگ زهرا نویدپور در اسفندماه ۹۷ یکی از شعبه‌های دادگاه کیفری تهران خدادادی را از اتهام «تجاوز» مبرا دانسته و اتهام او را به «رابطه نامشروع» تغییر دادند و او بر همین اساس «به ۹۹ ضربه شلاق، تبعید به نقاط دورافتاده و محرومیت و انفصال خدمت دو ساله» محکوم شد.

سلمان خدادادی هم‌اکنون عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و هم‌چنین رئیس هیئت قایقرانی استان تهران است.

خدادادی که در پنج دوره عضو مجلس جمهوری اسلامی بوده، در کارنامه خود، فرماندهی سپاه شهرستان ملکان، مدیرکلی اطلاعات اردبیل، معاون مدیرکلی اطلاعات آذربایجان شرقی را نیز دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.