گزارشی از آخرین وضعیت کارگران و معلمان بازداشت شده در تجمعات اخیر؛ انتقال بازداشت شدگان به زندان های اوین، قرچک و فشافویه

طی دو روز اخیر نیروهای امنیتی به تجمعات کارگران و معلمان یورش برده و ضمن ضرب و شتم معترضان ده ها تن را بازداشت کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شمار کثیری از کارگران و فعالان کارگری تظاهرات روز جهانی کارگر که روز گذشته مقابل مجلس بازداشت شده بودند، امروز ۱۲ اردیبهشت از بازداشتگاه وزا به زندان بزرگ تهران (فشافویه) و زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

رضا شهابی و حسن سعیدی، از فعالان سندیکای شرکت واحد، به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافته اند.

دادسرا برای این دو فعال کارگری حکم بازداشت موقت و قرار کفالت ۲۰۰ میلیون تومانی صادر و اتهامات آنان را «اجتماع، تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» و «تجمع غیر قانونی» عنوان کرده است.

شمار بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به چهل و پنج تن می رسد و چهار تن از آنان در روز جاری آزاد شده اند.

تجمع روز جهانی کارگر روز ۱۱ اردیبهشت و در اعتراض به حقوق به معوقه و مشکلات معیشتی صورت گرفت.

«کارگر، معلم دانشجو، اتحاد، اتحاد»، «درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید» و «گرانی، تورم، بلای جان مردم» از جمله شعار های معترضان در روز جهانی کارگر بود.

تجمع امروز معلمان تهران به مناسبت روز معلم نیز به خشونت کشید و شمار بسیاری همراه با ضرب و شتم بازداشت شدند.

محمد تقی فلاحی، دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران و رسول بداقی، بازرس کانون معلمان تهران، از جمله بازداشت شدگان تجمع امروز هستند.

منیره عبدی، همسر اسماعیل عبدی (فعال صنفی محبوس در اوین) نیز امروز در تجمع معلمان از سوی نیروهای امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

شمار کثیری از معلمان در روز معلم و در اعتراض به حقوق پایین‌تر از خط فقر فرهنگیان بازنشسته و شاغل، پرداخت نشدن بدهی دولت به فرهنگیان، زندانی شدن شماری از فعالان صنفی و معلمان و پروند‌ه‌سازی برای معلمان در چندین شهر ایران از جمله یزد، مشهد، تهران و کرمانشاه در مقابل اداره‌های آموزش و پرورش تجمع کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.