ممانعت از آزادی رضا ملک علیرغم پایان دوران محکومیت

رضا ملک، زندانی سیاسی اوین، روز جاری با پایان دوران محکومیت می بایست آزاد می شد اما مقامات قضایی از آزادی وی جلوگیری کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محکومت رضا ملک پس از دو سال روز جاری ۱۶ اردیبهشت به پایان می رسید اما به دلیل کارشکنی دادستانی از آزادی وی جلوگیری شد.

رضا ملک در دادگاه بدوی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم نهایتا با رای دادگاه تجدیدنظر به اتهام «تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت که از این میزان ۲ سال آن قابل اجرا بود.

با این حال اخیرا دادستان به کاهش محکومیت وی اعتراض کرده و مجددا برای این زندانی سیاسی در روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در شعبه ۳۶ دادگاه تشکیل شده که به علت خودداری او از حضور در دادگاه از نتیجه آن اطلاعی در دست نیست.

کارشکنی در آزادی رضا ملک در حالی صورت می گیرد که وی به علت شکنجه و حبس طولانی مدت از مشکلات جسمی عدیده ای رنج می برد و در زندان نیز رسیدگی درمانی لازم برای وی انجام نمی گیرد.

رضا ملک آخرین بار در اردیبهشت‌ماه ۹۶ به دستور بازپرس نصیرپور بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

لازم به یادآوری است؛ رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از زوایای قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ تا فروردین‌ماه ۱۳۹۳ را در زندان به سر برد و پس از حدود ۱۳ سال زندان آزاد شد.

این زندانی سیاسی در سال ۱۳۹۱ زمانی که در زندان به سر می‌برد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه مجدداً به یک سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.