انتقال محمد نجفی به قرنطینه زندان اراک به دنبال انتشار نامه‌ای اعتراضی خطاب به علی خامنه‌ای/ اعلام اعتصاب غذا

محمد نجفی، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری، در پی انتشار نامه از زندان اراک خطاب به علی خامنه‌ای، ۲۶ مردادماه به قرنطینه زندان اراک منتقل شده و اعلام اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نجفی برای چندمین بار در دوران حبس‌اش در نامه‌ای از زندان به انتقاد از علی خامنه‌ای پرداخته و به دنبال آن به دستور مسئولان زندان به قرنطینه منتقل شده است.

این فعال حقوق بشر در اعتراض به این انتقال هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

محمد نجفی طی دو پرونده در دادگستری شهرستان شازند و دادگاه انقلاب اراک مجموعاً به تحمل ۱۴ سال حبس و شلاق محکوم است و هم اکنون در زندان اراک تحمل حبس می کند.

آخرین خطابه محمد نجفی به علی خامنه ای را که در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است را می توانید در فایل صوتی زیر بشنوید:

محمد نجفی – ۲۶ مرداد ۹۸

محکومیت حبس محمد نجفی به دلیل اطلاع رسانی‌اش در خصوص مرگ وحید حیدری بود؛ وحید حیدری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات شهر اراک بود که روز دهم دی ماه در جریان اعتراضات مردم این شهر بازداشت شد. او در بازداشتگاه کلانتری۱۲ رضوی اراک در بازداشت بوده و به گفته خانواده‌اش دستفروش بود و در همان میدانی بازداشت شده که دستفروشی می‌کرد.

شایان ذکر است که او به دنبال پرونده سازی های وزارت اطلاعات در زندان نیز به تحمل دو سال حبس دیگر محکوم شده است.

محمد نجفی یکی از وکلایی است که از سال ۸۸ تا امروز بارها به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی احضار بازداشت و محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.