افزایش فشار بر زوج زندانی؛ حسن صادقی و فاطمه مثنی از ملاقات یکدیگر محروم شدند

مقامات زندان ها از ملاقات حسن صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، و فاطمه مثنی، زندانی سیاسی اوین، خودداری می کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۲ آبان، اعزام حسن صادقی برای ملاقات همسرش مشروط به پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبد و پابند شده و به دنبال اعتراض این زندانی سیاسی برای چندمین بار لغو گشت.

حسن صادقی و فاطمه مثنی از بهمن ۹۷ تا به امروز تنها سه ملاقات داشته‌اند این درحالی است که طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها زوج زندانی می توانند دو هفته یکبار حداقل دو ساعت با یکدیگر ملاقات داشته باشند.

حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی و فاطمه مثنی نخستین بار در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ زمانی که قصد برگزاری مجلس ترحیم غلامحسین صادقی‌، پدر حسن‌صادقی‌، و از زندانیان سیاسی دهه شصت، را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک سال بازجویی و حبس در انفرادی زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

این زندانیان به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروههای معاند نظام در دادگاه انقلاب محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم گشتند. این درحالی است که بازداشت این شهروندان صرفا به دلیل داشتن نسبت فامیلی ب زندانیان سیاسی دهه شصت بوده است.

در پاییز ۱۳۹۴، فاطمه مثنی و حسن صادقی‌ بار دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و به زندان های اوین و رجایی شهر منتقل شدند.

حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی متولد ۱۳۴۳ پیش تر نیز در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از گروههای معاند نظام بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است.

خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد، در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال داشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.