بازداشت و انتقال گلرخ ایرایی به بند ۲۰۹ اوین

گلرخ ایرایی، فعال مدنی، روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی گلرخ ایرایی ۱۸ آبان ۱۳۹۸ با هجوم نیروهای امنیتی در خانه شخصی‌اش در تهران بازداشت شده و به دلیل مصاحبه با شبکه های خارجی در خصوص وضعیت همسرش، آرش صادقی در بند ۲۰۹ تحت بازجویی قرار گرفته است.

گلرخ ایرایی همچنین در پرونده‌ای که در دروان محکومیت در زندان اوین برای وی تشکیل شده، به سه سال و هفت ماه حبس محکوم است.

این حکم در شهریور ماه سال جاری از سوی دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شده است.

مصداق اتهامات وی در این پرونده «اعتراض به اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی در حین خواندن سرود در سالن ملاقات» و همچنین «صدور بیانیه‌ها و نامه‌هایی از زندان» عنوان شده است.

شایان ذکر است که این فعال مدنی سوم آبان ماه سال ۹۵ نیز برای اجرای حکم شش سال حبس راهی زندان شد و ۱۹ فروردین ماه سال جاری با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد گشت.

گلرخ ایرایی، متولد ۱۳۵۹ نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۹۳ به همراه آرش صادقی، همسرش بازداشت و به دو اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محکوم به شش سال حبس شده است. طبق گفته آرش صادقی، در روز دادگاه گلرخ ایرایی در بیمارستان بستری بوده و مدارک پزشکی او را وکیلش، خانم زهرا مینویی، به دادگاه تحویل می‌دهد اما قاضی صلواتی بدون توجه به عدم حضور او و شنیدن دفاعیاتش حکم شش سال حبس را برای او غیابی صادر کرد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را عیناً تائید کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.